Administraţie
Din luna martie, cugirenii vor beneficia de servicii medicale de calitate, în urma finalizării investiției la Ambulatoriul Spitalului orășenesc Cugir
În cadrul unei conferințe de presă, care a fost organizată recent la sediul Primăriei Cugir, a fost prezentat seminarul de informare cu privire la proiectul „Modernizarea și echiparea ambulatoriului Spitalului orășenesc Cugir”.
La eveniment au luat parte viceprimarul Cugirului prof. Horia Rotche, administratorul public al orașului Cugir, ing. Călin Furdui, managerul Spitalului orășenesc Cugir, jurist Florin Arion, echipa de proiect, arhitectul șef al orașului, ing. Victor Sava, funcționari ai administrației locale.
Managerul de proiect, Ana Maria Haneș a făcut o informare referitoare la faptul că începând cu data de 23.08.2014, orașul Cugir a demarat implementarea proiectului ,,Modernizarea și echiparea ambulatoriului Spitalului orășenesc Cugir, un demers menit să conducă la îmbunătățirea condițiilor în care se realizează actul medical, cu un impact pozitiv asupra climatului social, populația beneficiind de acces la servicii de sănătate de calitate. Proiectul este finanțat în baza contractului 4608/22.08.2014, prin Programul Operațional Regional, Axa prioritară 3 ,,Îmbunătățirea infrastructurii sociale”, domeniul major de intervenție 3.1 ,,Reabilitarea/modernizarea/echiparea infrastructurii serviciilor de sănătate”.
În informare se arată că primele luni de implementare a proiectului au fost dedicate, conform cererii de finanțare, activităților de management, de informare, publicitate și de contractare a prestatorilor de servicii și a executantului lucrărilor, fiind derulate în acest sens procedurile de achiziții publice în vigoare. Contractul de execuție a fost atribuit prin procedura de achiziție ,,cerere d ofertă” firmei S.C. IULY Cugir S.R.L. În urma atribuirii contractelor de servicii și lucrări a rezultat o economie în cadrul bugetului proiectului în valoare de 1.380.181,57 lei fără TVA, care s-a folosit la suplimentarea subcapitolului bugetar ,,Mașini, utilaje și instalații pentru ocrotirea sănătății”.
Valoarea totală a proiectului a fost de 6.013.666,23 lei din care cheltuieli eligibile 4.681.217,49 lei și cheltuieli neeligibile 216.683 lei. Contribuția proprie de 2% la cheltuielile eligibile este de 93.624,35 lei. După semnarea actului adițional s-a demarat procedura de achiziție pentru echiparea ambulatoriului cu echipamente medicale – Lotul I (valoarea estimată 2.128.500 lei fără TVA) și mobilier medical – lotul II (valoarea estimată 102.910 lei fără TVA). În data de 16.10.2015 a fost încheiat contractul de furnizare cu S.C. CORTECH MED S.R.L. pentru lotul I- echipamente medicale, iar pentru lotul II nu s-a depus nicio ofertă și a trebuit reluată procedura. În data de 17.11.2015 a avut loc deschiderea ofertelor pentru mobilier medical, unde a fost depusă o singură ofertă de către S.C. NOVAINTERMED S.R.L., procedură care s-a finalizat cu încheierea contractului de furnizare din data de 04.12.2015.
Până în prezent au fost verificate și decontate 8 cereri de rambursare și o cerere de plată. Se află în curs de decontare 2 cereri de plată, urmând a fi depuse spre decontare încă o cerere de rambursare pentru cheltuielile plătite către furnizori în luna decembrie 2015 și care vor fi decontate în urma vizitei finale la începutul anului 2016.
În ceea ce privește rezultatele obținute acestea s-au concretizat în: înlocuire acoperiș, reabilitare termică pereți exteriori,zugrăveli lavabile interiore, refacere trotuar din jurul clădirii, înlocuire instalații electrice, termice, alimentare cu apă și sanitare, dotare cu echipament medical specific activităților prestate. Ambulatoriul are 16 cabinete medicale, este dotat cu rampe funcționale de acces, grupuri sociale și lift pentru persoanele cu dizabilități, grup sanitar pentru copii, parcare pentru personal și pacienți.
În intervenția sa, managerul Spitalului orășenesc, Florin Arion a declarat că până la această oră au fost obținute unele avize printre care și cel privind respectarea normelor PSI, urmând ca pe parcurs să se obțină toate autorizațiile de funcționare a ambulatoriului, astfel ca cel târziu la începutul lunii martie, Policlinica să-și poată începe activitatea.
Constantin Predescu

Administraţie
Evidența Persoanelor Cugir anunță că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile
Evidența Persoanelor Cugir transmis luni, 11 august 2025, că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile.
„La nivelul orașului Cugir se eliberează cărți electronice de identitate și cărți de identitate simple.
Cărțile de identitate model vechi (1997) se eliberează doar în cazuri excepționale (ex. persoane netransportabile)
Programările pentru depunerea documentelor în vederea eliberării cărţii electronice de identitate se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=AB
Detalii suplimentare: 0258 751 001
Vă multumim pentru întelegere şi vă recomandăm să urmăriţi în continuare canalele oficiale pentru eventuale actualizări ale informaţiilor”, au transmis reprezentanții celor de la Evidența Populației Cugir.
Am dori pe aceasta cale să-i întrebăm pe cei de la Evidența Persoanelor Cugir care este motivul REAL pentru care nu se eliberează Cărți de Identitate simple tututor cetățenilor din Cugir care solicită acest lucru, având în vedere că eliberarea cărții de identitate simple în România este reglementată de mai multe acte normative, inclusiv Legea nr. 162/2020 și Ordonanța nr. 12/2023, dar și de norme metodologice specifice, despre care NU avem cunoștință să fi fost abrogate sau modificate.
Administraţie
În perioada următoare, la Cugir se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice
În perioada următoare, la nivelul orașului Cugir, se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice (buletine digitale), au anunțat, miercuri, 6 august 2025, reprezentanții administrației locale.
Potrivit acestora, cărțile de identitate în format clasic NU vor mai fi eliberate temporar la Primăria Cugir. Toate cererile se vor face strict online, prin intermediul platformei oficiale a Ministerului Afacerilor Interne. Programările pentru depunerea cererilor se pot face accesând: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.
Programarea se poate realiza direct pe site au prin instalarea aplicației mobile de pe site-ul menționat mai sus.
„Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să urmăriți în continuare canalele oficiale pentru actualizări. Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 0258751001 și 0258756000”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.
Administraţie
Din 11 august 2025, intră în vigoare o variantă actualizată, cu multiple opțiuni de plată, a sistemului de parcare cu plată din orașul Cugir
Începând de luni, 11 august 2025, vor intra în vigoare modificări importante privind parcările publice cu plată în orașul Cugir, în urma propunerilor venite din partea cetățenilor și aprobate în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local.
Scopul acestor ajustări este de a face sistemul mai accesibil, mai diversificat și mai adaptat nevoilor cetățenilor, oferind multiple opțiuni de plată și abonamente flexibile, au transmis reprezentanții administrației locale.
ABONAMENTE ȘI TICHETE DE PARCARE (FIZICE)
• Abonament lunar (tichet verde)
Valabilitate: 1 lună
Preț: 50 lei
• Abonament anual (tichet albastru)
Valabilitate: 1 an
Preț: 300 lei
• Tichet pentru o oră (tichet albastru)
Valabilitate: 1 oră
Preț: 1,5 lei
• Tichet 2 ore (tichet galben)
Valabilitate: 2 ore
Preț: 2,5 lei
• Tichet zilnic – „ORAȘUL CUGIR” (tichet verde)
Valabilitate: 1 zi întreagă
Preț: 8,5 lei
Achiziționarea tichetelor fizice se poate face de la casieria SERVICIULUI DE VENITURI Cugir, situată pe strada Victoriei, nr. 9.
VARIANTE MODERNE DE PLATĂ
1. Aplicația oficială a Primăriei Cugir (fără comision)
Tarife:
1 oră – 1 leu2 ore – 2 lei
1 zi – 8 lei (în curând se va modifica)
Aplicația va include și opțiuni pentru abonamente (lunar/anual)
2. Aplicația TPark (comision redus pentru aplicația externă)
Tarife:
1 oră – 1,10 lei
2 ore – 2,20 lei
1 zi – 8,50 lei (tarif actualizat, în loc de 5,50 lei pentru 8 ore)
3. SMS la 7420 – direct, fără aplicație (fără comision suplimentar)
Același tarife precum aplicația Primăriei.
PARCĂRI DEDICATE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI
În fiecare zonă de parcare sunt rezervate locuri gratuite pentru persoanele care dețin legitimație valabilă, conform legislației în vigoare.
„Aceste modificări au fost adoptate ca răspuns direct la sugestiile primite din partea comunității, reflectând dorința de a avea un sistem de parcare mai eficient, mai accesibil și mai bine organizat. Vom continua să îmbunătățim acest serviciu public în funcție de nevoile reale ale cetățenilor”, au precizat reprezentanții Primăriei Cugir.
-
Mondenacum o zi
Mesaje de Sfânta Maria 2025. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 4 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 4 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Administraţieacum 11 luni
Premiu simbolic oferit de Primărie unor societăți comerciale din Cugir, cu prilejul aniversării a 225 de ani de tradiție industrială a orașului
-
Mondenacum 3 luni
Sfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Sportacum 8 luni
Triumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu
-
Din judeţacum 4 luni
Când sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Sportacum 10 luni
„Roș-albaștrii” – remiză externă, după un meci nebun: ACS Mediaș – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0)