Rămâi conectat

Administraţie

Desfințarea secţiei de boli infecţioase a spitalulului orășenesc a iscat astăzi discuții aprinse în cadrul sedinței extraordinare a Consiliului Local Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

spital-cugir-sectie-chirurgieDupă epuizarea celor două puncte înscrise pe ordinea de zi a şedinţei extraordinare de astăzi, a Consiliului Local Cugir, primarul Adrian Teban a propus aleşilor locali să fie de acord cu dezbaterea unui punct special care ţine de spitalul orăşenesc.

O propunere care vine în contextul primirii unei scrisori adresate primăriei, semnată de aproape 1000 de cetăţeni din Cugir şi Vinerea, nemulţumiţi de posibilă desfiinţare a secţiei de boli infecţioase din cadrul unităţii locale de sănătate.

Un eveniment destul de fierbinte la care au fost prezenţi managerul spitalului, ec. Silviu Samoilescu, preşedintele consiliului de administraţie Dorin Herlea, ec. Steluţa Sarmasan – dir. financiar-contabil, dr. Ana Santu – reprezentantul primăriei în consiliul de Administraţie al spitalului local.

În informarea sa, managerul spitalului a arătat că în cadrul instituţiei s-a făcut o evaluare şi s-a elaborat o strategie de reorganizare pentru anul 2014, în bază indicatorilor de performanţă medicală, cât şi a veniturilor şi cheltuielilor aferente secţiilor şi compartimentelor. Aceste demersuri s-au stabilit în contextul în care Ministerul Sănătăţii pregăteşte planul naţional privind eficientizarea şi reorganizarea sistemului sanitar, măsuri care să vină în întâmpinarea nevoilor reale ale populaţiei în ceea ce priveşte sănătatea.

,,Viziunea managerială are în vedere în primul rând asigurarea serviciilor medicale, pentru cetăţenii din Cugir, Vinerea şi celelalte localităţi arondate spitalului, menţinerea paturilor, păstrarea locurilor de muncă ale personalului medico-sanitar şi rentabilizarea economică a unităţii medicale. Din păcate, spitalul a acumulat datorii, bazate pe nerealizarea contractului cu CAS Alba, cât şi pe subfinanțarea sistemului sanitar naţional, situaţie financiară ce nu mai permite amânarea unor măsuri de eficientizare a activităţii medico-sanitare”, a arătat Samoilescu.

Din informarea prezentată rezultă că la nivelul spitalului există compartimente care nu au îndeplinit contractul de externări lunare a pacienţilor, astfel încât nu se justifică menţinerea unor paturi în aceste compartimente. Pe de altă parte, există secţii şi comparimente care au foarte multe solicitări din partea pacienţilor, şi unde se impune suplimentarea numărului de paturi pentru internările respective.

În urma acestor analize, ţinând cont şi de patologia existentă şi de cazurile de specialitate internate, s-a propus ca prim pas reorganizarea prin transfer a paturilor din spital. În condiţiile în care există un total de 150 de paturi aprobate de către minister, s-a considerat firesc şi benefic să fie mutate cele neutilizate, către secţiile supraaglomerate.

,,Asta nu înseamnă că se doreşte reducerea sau renunţarea la unele paturi, spitalul rămânând cu cele 150 de paturi şi cu personalul actual”, se precizează în informarea managerului.

Referitor la situaţia compartimentului de boli infecţioase s-a constatat că: ,,acesta n-a respectat contractul cu CAS Alba şi a avut un număr mai redus de externări în 2013, fapt pentru care veniturile aduse de externări nu acoperă decât salariile şi medicamentele, nefiind acoperite deloc utilităţile (gaz, energie electrică, apă), materialele sanitare, analizele pacienţilor şi cheltuielile de funcţionare. Pierderea la nivelul compartimentului se estimează la 1.900.000 lei (1,9 miliarde lei vechi/an). Un alt aspect deosebit de important este că din 245 pacienţi externaţi în 2013, diagnosticul principal la externare este doar la 50 (20%) pacienţi de infecţioase, restul fiind de domeniul altor specialităţi, situaţie care aduce cheltuieli în plus.

În acest context s-a găsit o soluţie de transferare a unui număr de 15 paturi, către două dintre cele mai solicitate specialităţi: chirurgie internă, 10 paturi, secţie deservita de doi medici şi 5 paturi către secţia interne, deservita la ora actuală de patru cadre medicale”, precizează conducerea spitalului în raportul prezentat.

Aceasta situaţia nu va însemna că personalul secţiei infecţioase va fi dat afară. Asistentele şi infirmierele vor fi transferate în cele două secţii menţionate.

,,La fel se va întâmpla şi cu medicul, care nu va fi dat afară, ci va desfăşura activitate de specialitate în Policlinica (ambulatoriul spitalului) unde pacienţii cu patologie de infecţioase vor fi consultaţi. Astfel că au fost solicitate un număr suplimentar de 5 paturi pentru internarea de zi, unde medicul va putea interna pacienţii cu patologie de infecțioase”, se menţionează în raport.

Cu toate argumentele prezentate de conducerea spitalului, consilierii aparținând PSD, PDL şi PP-DD şi-au arătat dezacordul în legătură cu desființarea secţiei de infecţioase şi au părăsit sala de dezbateri, rămânând la discuţiile ce au urmat, doar consilierii liberali, viceprimarul Horia Rotche şi preşedintele de şedinţă Mircea Simu (PSD). La propunerea lui Simu, primarul Adrian Teban a acceptat ca la şedinţa ordinară de consiliu local, din februarie să fie organizată o dezbatere specială pe această temă la care să ia parte conducerea spitalului, membrii consiliului de administraţie de la spital, precum şi medicul Marius Prodan, şeful secţiei boli infecţioase, absent de la întâlnirea de astăzi.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Evidența Persoanelor Cugir anunță că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile

Cugir INFO

Publicat

în

Evidența Persoanelor Cugir transmis luni, 11 august 2025, că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile.

„La nivelul orașului Cugir se eliberează cărți electronice de identitate și cărți de identitate simple.

Cărțile de identitate model vechi (1997) se eliberează doar în cazuri excepționale (ex. persoane netransportabile)

Programările pentru depunerea documentelor în vederea eliberării cărţii electronice de identitate se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=AB

Detalii suplimentare: 0258 751 001

Vă multumim pentru întelegere şi vă recomandăm să urmăriţi în continuare canalele oficiale pentru eventuale actualizări ale informaţiilor”, au transmis reprezentanții celor de la Evidența Populației Cugir.

Am dori pe aceasta cale să-i întrebăm pe cei de la Evidența Persoanelor Cugir care este motivul REAL pentru care nu se eliberează Cărți de Identitate simple tututor cetățenilor din Cugir care solicită acest lucru, având în vedere că eliberarea cărții de identitate simple în România este reglementată de mai multe acte normative, inclusiv Legea nr. 162/2020 și Ordonanța nr. 12/2023, dar și de norme metodologice specifice, despre care NU avem cunoștință să fi fost abrogate sau modificate.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

În perioada următoare, la Cugir se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice

Cugir INFO

Publicat

în

În perioada următoare, la nivelul orașului Cugir, se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice (buletine digitale), au anunțat, miercuri, 6 august 2025, reprezentanții administrației locale.

Potrivit acestora, cărțile de identitate în format clasic NU vor mai fi eliberate temporar la Primăria Cugir. Toate cererile se vor face strict online, prin intermediul platformei oficiale a Ministerului Afacerilor Interne. Programările pentru depunerea cererilor se pot face accesând: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.

Programarea se poate realiza direct pe site au prin instalarea aplicației mobile de pe site-ul menționat mai sus.

„Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să urmăriți în continuare canalele oficiale pentru actualizări. Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 0258751001 și 0258756000”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 11 august 2025, intră în vigoare o variantă actualizată, cu multiple opțiuni de plată, a sistemului de parcare cu plată din orașul Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Începând de luni, 11 august 2025, vor intra în vigoare modificări importante privind parcările publice cu plată în orașul Cugir, în urma propunerilor venite din partea cetățenilor și aprobate în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local.

Scopul acestor ajustări este de a face sistemul mai accesibil, mai diversificat și mai adaptat nevoilor cetățenilor, oferind multiple opțiuni de plată și abonamente flexibile, au transmis reprezentanții administrației locale.

ABONAMENTE ȘI TICHETE DE PARCARE (FIZICE)

• Abonament lunar (tichet verde)

Valabilitate: 1 lună

Preț: 50 lei

• Abonament anual (tichet albastru)

Valabilitate: 1 an

Preț: 300 lei

• Tichet pentru o oră (tichet albastru)

Valabilitate: 1 oră

Preț: 1,5 lei

• Tichet 2 ore (tichet galben)

Valabilitate: 2 ore

Preț: 2,5 lei

• Tichet zilnic – „ORAȘUL CUGIR” (tichet verde)

Valabilitate: 1 zi întreagă

Preț: 8,5 lei

Achiziționarea tichetelor fizice se poate face de la casieria SERVICIULUI DE VENITURI Cugir, situată pe strada Victoriei, nr. 9.

VARIANTE MODERNE DE PLATĂ

1. Aplicația oficială a Primăriei Cugir (fără comision)

Tarife:

1 oră – 1 leu2 ore – 2 lei

1 zi – 8 lei (în curând se va modifica)

Aplicația va include și opțiuni pentru abonamente (lunar/anual)

2. Aplicația TPark (comision redus pentru aplicația externă)

Tarife:

1 oră – 1,10 lei

2 ore – 2,20 lei

1 zi – 8,50 lei (tarif actualizat, în loc de 5,50 lei pentru 8 ore)

3. SMS la 7420 – direct, fără aplicație (fără comision suplimentar)

Același tarife precum aplicația Primăriei.

PARCĂRI DEDICATE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI

În fiecare zonă de parcare sunt rezervate locuri gratuite pentru persoanele care dețin legitimație valabilă, conform legislației în vigoare.

„Aceste modificări au fost adoptate ca răspuns direct la sugestiile primite din partea comunității, reflectând dorința de a avea un sistem de parcare mai eficient, mai accesibil și mai bine organizat. Vom continua să îmbunătățim acest serviciu public în funcție de nevoile reale ale cetățenilor”, au precizat reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir