Rămâi conectat

Administraţie

De ieri, 1 noiembrie 2021, Primăria orașului Cugir primește dosarele pentru stabilirea ajutoarelor de încălzire a locuinței şi a suplimentului pentru energie electrică

Cugir INFO

Publicat

în

Primăria orașului Cugir, prin Serviciul Public de Asistență Socială Cugir, demarează activitatea de primire a dosarelor pentru stabilirea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței şi a suplimentului pentru energie conform Legii nr. 226/2021 privind măsurile de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie și a Hotărârii nr. 1073/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 226/2021;

1. Cine poate beneficia de aceste forme de sprijin:

Pot solicita ajutorul pentru încălzirea locuinței doar persoanele singure sau familiile care:

– locuiesc efectiv la adresa pentru care solicită acest ajutor, sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreținere a locuinței;
– realizează venituri de până la 1.386 lei/membru de familie în cazul familiei, sau până la 2.053 lei în cazul persoanei singure;
-nu deţin unul dintre bunurile prevăzute în ”Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinţei” (clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu, autoturisme cu o vechime mai mică de 10 ani, mai mult de un autoturism şi/sau motocicleta cu o vechime mai mare de 10 ani, terenuri de împrejmuire a locuinţei, curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1.000 mp în zona urbană şi 2.000mp în zona rurală, utilaje agricole, de prelucrat lemnul, depozite bancare mai mari de 3.000 lei etc.);
– au calitatea de titulari de ajutor, calitate se se regăsește în următoarele situații:
– proprietar al locuinței
– succesorul de drept al proprietarului locuinţei
– persoană care a înstrăinat locuinţa în baza unui contract de vânzare-cumpărare cu clauze de întreţinere sau cu drept de habitaţie
– titular de contract de închiriere, comodat, concesiune
– alt membru de familie major şi împuternicit de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere
– reprezentant legal al persoanei singure care nu are capacitate de exerciţiu (persoane puse sub interdicţie, etc).
– sunt beneficiari de venit minim garantat sau alocatie de sustinere a familiei;

La stabilirea dreptului privind acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei şi a suplimentului pentru energie se iau în calcul toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară depunerii cererii, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurări sociale de stat, asigurări de şomaj, indemnizaţii, ajutoare cu caracter permanent, indiferent de bugetul din care se suportă, obligaţii legale de întreţinere şi alte creanţe legale.

Calculul veniturilor familiei se face fără a lua în considerare următoarele surse: ajutorul social, alocaţia de stat pentru copii, alocaţia pentru susţinerea familiei, bugetul personal complementar de care beneficiază persoanele cu handicap, bursele şcolare, stimulentul educaţional (tichetul de grădiniţă), sprijinul financiar acordat elevilor în cadrul Programului „Bani de liceu”, veniturile obţinute din activităţile cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, sumele ocazionale acordate cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar în situaţii excepţionale, sumele primite de beneficiarii de ajutor social pentru participarea la programe de formare profesională.

2. Procedura de solicitare a ajutoarelor:

Pentru ajutorul de încălzire cu gaze naturale, energie electrică şi combustibili solizi/ petrolieri, formularele (conform anexei nr. 2 si 3 din HG nr. 1073/2021) vor fi puse la dispoziția solicitanților de către Primăria Cugir (la sediul propriu) și prin Serviciul Public de Asistență Socială Cugir (la toate sediile si punctele de lucru), sau pot fi descărcate de pe site-ul www.primariacugir.ro,

Depunerea cererilor-declaraţii însotite de actele doveditoare, se face o singură dată la începutul sezonului rece, respectiv începând cu data de 01.11.2021 până la data de 20.11.2021, pentru a beneficia pentru întreg sezonul rece (noiembrie 2021 – martie 2022). Solicitarea acestor ajutoare se poate face pe tot parcursul sezonului rece, iar acordarea drepturilor cuvenite se face începând cu luna depunerii cererii, cu condiţia ca această să fie înregistrată până pe data de 20 a lunii, respectiv cu luna următoare, dacă documentele se depune după data de 20 a lunii.

Un titular are dreptul legal la un singur ajutor de încălzire, în funcţie de tipul de încălzire a locuinţei (gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi sau petrolieri) şi la suplimentul de energie acordat cumulat în funcţie de sursele de furnizare a energiei utilizate în locuinţă.

Cererea şi declaraţia pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei însoțită de actele doveditoare, se depun individual la Serviciul Public de Asistență Socială Cugir, începând cu data de 01.11.2021, la sediile Serviciului Public de Asistență Socială Cugir, respectiv la următoarele locații, respectându-se criteriul cel mai apropiat punct de lucru de domiciliul solicitantului:

1. Sediul SPAS Cugir, din strada 21 Decembrie 1989, nr. 3, luni-miercuri și vineri între orele 9-16, iar joi între 9-18;
2. Sediul Centrului Comunitar Baia socială din Cugir, str. Gh. Asachii, nr. 11, zilnic intre orele 9-16;
3. Sediul Centrului Multifunctional pentru Persoane Vârstnice din str. 21 Decembrie 1989, nr. 47, zilnic intre orele 9-16;
4. Sediul Serviciului Taxe si Impozite locale, etajul 2, din str. Victoriei, nr.9, zilnic între 9-15.30.
5. Sediul Centrului Multifunctional Vinerea din loc Vinerea, str. Morilor, nr.5B, zilnic între 9-16.

Informaţii suplimentare se pot obţine la următoarele numere de telefon: 0258750764 – SPAS, 0788628173 – punct Taxe si impozite, 0788619188/0258750370 – Baia socială, 0788628174- Centrul Multifunctional, 0358407342 – Centru Vinerea.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Miercuri, 15 octombrie 2025: Dezbatere publică privind interzicerea accesului autovehiculelor cu masa mai mare de 3,5 tone, pe străzile din orașul Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Primăria Oraşului Cugir va organiza miercuri, 15 octombrie 2025, la ora 15.00, în Sala de sedinţe a Consiliului Local, o dezbatere publică a proiectului de hotărâre privind aprobarea Regulamentului privind stabilirea condițiilor de acces a autovehiculelor cu masa maximă autorizată peste 3,5 tone pe străzile din orașul Cugir. 

Conform proiectului de hotărâre, accesul autovehiculelor cu masa total maxim autorizată de 3,5 tone urmează să fie interzis în mai multe zone din Cugir și Vinerea. În consecință, în zonele respective urmează să fie instalate indicatoare rutiere „accesul interzis autovehiculelor având masa mai mare de 3,5 tone”.

A fost întocmit și un Regulamentul privind stabilirea condițiilor de acces a autovehiculelor cu masa maximă autorizată peste 3,5 tone pe străzile din Orașul Cugir, suspus, de asemenea, dezbaterii publice. Regulamentul menționat stabililește condițiile de acces a autovehiculelor cu masa maximă autorizată peste 3,5 tone pe străzile din orașul Cugir, instituie taxe de acces tonaj, reglementează procedurile de întocmire și de eliberare a autorizației de acces tonaj, obligațiile, respectiv sancțiunile ce se pot aplica în acest sens.

În conformitate cu prevederile Regulamentului, circulaţia autovehiculelor cu tonaj de peste 3,5 tone, pe artere cu restricţii de tonaj, este permisă numai după obţinerea unei autorizaţii de liberă trecere, eliberată de către Primăria Orașului Cugir. Cuantumul taxei percepute pentru eliberarea autorizaţiei de liberă trecere se stabileşte de către autoritatea locală, în funcţie de tonaj, prin hotărâre de consiliu local.

Sunt exceptate de la plata tarifului privind autorizarea de liberă trecere următoarele categorii de autovehicule:

– autobuzele care efectuează transport public local de pasageri;

– autovehiculele aparţinând operatorului de salubritate;

– autovehiculele care aparţin operatorului de apă-canal, iluminat public şi alimentare cu energie electrică, de distribuţie a gazelor naturale, aflate în deplasare pentru remedierea unor situaţii urgente;

– autovehiculele care aparţin unităţilor militare, ambulanţei, poliţiei, S.R.I., unităţilor de jandarmi, penitenciarelor şi unităţilor de pompieri, aflate în misiuni specifice;

– autovehiculelor aflate în proprietatea Primăriei Orașului Cugir.

Zonele vizate de măsura preconizată sunt:

Orașul Cugir:

– strada Victoriei – zona Elit

– strada Râul Mare – zona Podul Roșu

– strada Râul Mic – zona pod Toplițan

– strada Nicolae Copernic – zona sub cetate

Localitatea Vinerea:

– strada Câmpul Pâinii – zona sens giratoriu Șibot

– strada Principală – zona sens giratoriu Calea ferată

– strada Deal – zona pășune

– strada Culturii – zona Calea ferată

– strada Șantierului – zona Calea ferată

Inspectoratului de Poliție Județean Alba-Serviciul Rutier și-a dat acordul privind planul de modificare a semnalizării rutiere pe străzile orașului Cugir și ale localității Vinerea, prin montarea indicatoarelor de interzicere a accesului vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.

Potrivit reprezentanților administrației locale din Cugir, restricţionarea traficului din punct de vedere al tonajului este justificată de:

– necesitatea asigurării unui nivel ridicat de siguranţă a traficului rutier şi pietonal;

– necesitatea conservării şi protejarii mediului ambiant;

– necesitatea diminuării disconfortului produs riveranilor;

– necesitatea protejării şi administrării eficiente a infrastructurii rutiere.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Primarii orașelor Cugir și Braga (Portugalia) au discutat despre cum orașele mici și mijlocii pot crea spații publice mai sigure și mai incluzive

Cugir INFO

Publicat

în

În cursul lunii septembrie a avut loc o deplasare a echipei de lucru pe tematici de mobilitate activă, din Primăria Cugir, în Braga, Portuglia, oraș pilot în cadrul proiectului internațional JUST STREETS. 

Primarul Ricardo Rio (Braga, Portugalia) si primarul Adrian Teban (Cugir, Romania) au discutat despre cum orasele mici si mijlocii pot crea spatii publice mai sigure si mai incluzive.

„În Braga, atenția este axată pe reducerea traficului auto și acordarea gratuității pentru transportul școlar o măsură care reduce aglomerația și face mersul pe jos mai sigur pentru copii. În Cugir, implicarea părinților încă din prima etapă de planificare este cheia pentru o schimbare reală și durabilă.

Luând exemplul partenerilor noștri europeni, dorim să ținem cont de opiniile părinților, elevilor, profesorilor și să accesibilizam împreună traseul către instituțiile de învățământ, transformându-le în spații sigure pentru mersul pe jos sau cu bicicletă.

Prioritățile sunt clare:

– Străzi prietenoase cu copiii, indiferent de context
– Colaborare între familii, școli și administrație
– Leadership și viziune pe termen lung, pentru că ideile să devină realitate

Schimbarea începe cu dialog și cu primari care cred în oameni și în orașele lor”, a transmis Adrian Teban, primarul orașului Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Între 7 octombrie și 23 decembrie 2025, cugirenii își pot achita locurile de parcare rezidențiale, pentru anul 2026. Vezi documentele necesare

Cugir INFO

Publicat

în

Primăria orașului Cugir informează cetățenii că achitarea parcărilor rezidențiale pentru anul 2026 se va putea efectua în perioada 7 octombrie – 23 decembrie 2025.

Pentru reconfirmarea parcărilor deja rezervate, este necesară prezentarea următoarelor documente:

– Cerere pentru parcare (disponibilă la camera nr. 9 sau la registratură);
– Număr de înregistrare pe cererea completată de la registratură (situată lângă portar);
– Actul de identitate (buletinul) – in original sau copie doar în cazul în care a intervenit o modificare;
– Talonul autovehiculului, cu inspecția tehnică periodică (I.T.P.) valabilă – în original sau copie doar dacă s-a schimbat mașina;
– Vinieta parcării (dacă este disponibilă), pentru a facilita procesul de plată;
– Biletul de plată eliberat de primărie (camera nr. 9) , pentru achitarea la casierie.

Tarife pentru parcările rezidențiale 2025:

• 126 lei – parcare neamenajată;
• 151 lei – parcare asfaltată/dale.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir