Rămâi conectat

Administraţie

De ieri, 1 noiembrie 2021, Primăria orașului Cugir primește dosarele pentru stabilirea ajutoarelor de încălzire a locuinței şi a suplimentului pentru energie electrică

cugirinfo.ro

Publicat

în

Primăria orașului Cugir, prin Serviciul Public de Asistență Socială Cugir, demarează activitatea de primire a dosarelor pentru stabilirea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței şi a suplimentului pentru energie conform Legii nr. 226/2021 privind măsurile de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie și a Hotărârii nr. 1073/2021 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 226/2021;

1. Cine poate beneficia de aceste forme de sprijin:

Pot solicita ajutorul pentru încălzirea locuinței doar persoanele singure sau familiile care:

– locuiesc efectiv la adresa pentru care solicită acest ajutor, sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreținere a locuinței;
– realizează venituri de până la 1.386 lei/membru de familie în cazul familiei, sau până la 2.053 lei în cazul persoanei singure;
-nu deţin unul dintre bunurile prevăzute în ”Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinţei” (clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu, autoturisme cu o vechime mai mică de 10 ani, mai mult de un autoturism şi/sau motocicleta cu o vechime mai mare de 10 ani, terenuri de împrejmuire a locuinţei, curtea aferentă şi alte terenuri intravilane care depăşesc 1.000 mp în zona urbană şi 2.000mp în zona rurală, utilaje agricole, de prelucrat lemnul, depozite bancare mai mari de 3.000 lei etc.);
– au calitatea de titulari de ajutor, calitate se se regăsește în următoarele situații:
– proprietar al locuinței
– succesorul de drept al proprietarului locuinţei
– persoană care a înstrăinat locuinţa în baza unui contract de vânzare-cumpărare cu clauze de întreţinere sau cu drept de habitaţie
– titular de contract de închiriere, comodat, concesiune
– alt membru de familie major şi împuternicit de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere
– reprezentant legal al persoanei singure care nu are capacitate de exerciţiu (persoane puse sub interdicţie, etc).
– sunt beneficiari de venit minim garantat sau alocatie de sustinere a familiei;

La stabilirea dreptului privind acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei şi a suplimentului pentru energie se iau în calcul toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară depunerii cererii, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurări sociale de stat, asigurări de şomaj, indemnizaţii, ajutoare cu caracter permanent, indiferent de bugetul din care se suportă, obligaţii legale de întreţinere şi alte creanţe legale.

Calculul veniturilor familiei se face fără a lua în considerare următoarele surse: ajutorul social, alocaţia de stat pentru copii, alocaţia pentru susţinerea familiei, bugetul personal complementar de care beneficiază persoanele cu handicap, bursele şcolare, stimulentul educaţional (tichetul de grădiniţă), sprijinul financiar acordat elevilor în cadrul Programului „Bani de liceu”, veniturile obţinute din activităţile cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, sumele ocazionale acordate cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar în situaţii excepţionale, sumele primite de beneficiarii de ajutor social pentru participarea la programe de formare profesională.

2. Procedura de solicitare a ajutoarelor:

Pentru ajutorul de încălzire cu gaze naturale, energie electrică şi combustibili solizi/ petrolieri, formularele (conform anexei nr. 2 si 3 din HG nr. 1073/2021) vor fi puse la dispoziția solicitanților de către Primăria Cugir (la sediul propriu) și prin Serviciul Public de Asistență Socială Cugir (la toate sediile si punctele de lucru), sau pot fi descărcate de pe site-ul www.primariacugir.ro,

Depunerea cererilor-declaraţii însotite de actele doveditoare, se face o singură dată la începutul sezonului rece, respectiv începând cu data de 01.11.2021 până la data de 20.11.2021, pentru a beneficia pentru întreg sezonul rece (noiembrie 2021 – martie 2022). Solicitarea acestor ajutoare se poate face pe tot parcursul sezonului rece, iar acordarea drepturilor cuvenite se face începând cu luna depunerii cererii, cu condiţia ca această să fie înregistrată până pe data de 20 a lunii, respectiv cu luna următoare, dacă documentele se depune după data de 20 a lunii.

Un titular are dreptul legal la un singur ajutor de încălzire, în funcţie de tipul de încălzire a locuinţei (gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi sau petrolieri) şi la suplimentul de energie acordat cumulat în funcţie de sursele de furnizare a energiei utilizate în locuinţă.

Cererea şi declaraţia pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei însoțită de actele doveditoare, se depun individual la Serviciul Public de Asistență Socială Cugir, începând cu data de 01.11.2021, la sediile Serviciului Public de Asistență Socială Cugir, respectiv la următoarele locații, respectându-se criteriul cel mai apropiat punct de lucru de domiciliul solicitantului:

1. Sediul SPAS Cugir, din strada 21 Decembrie 1989, nr. 3, luni-miercuri și vineri între orele 9-16, iar joi între 9-18;
2. Sediul Centrului Comunitar Baia socială din Cugir, str. Gh. Asachii, nr. 11, zilnic intre orele 9-16;
3. Sediul Centrului Multifunctional pentru Persoane Vârstnice din str. 21 Decembrie 1989, nr. 47, zilnic intre orele 9-16;
4. Sediul Serviciului Taxe si Impozite locale, etajul 2, din str. Victoriei, nr.9, zilnic între 9-15.30.
5. Sediul Centrului Multifunctional Vinerea din loc Vinerea, str. Morilor, nr.5B, zilnic între 9-16.

Informaţii suplimentare se pot obţine la următoarele numere de telefon: 0258750764 – SPAS, 0788628173 – punct Taxe si impozite, 0788619188/0258750370 – Baia socială, 0788628174- Centrul Multifunctional, 0358407342 – Centru Vinerea.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Ministerul Finanțelor împrumută orașul Cugir cu peste 16 milioane de lei, pentru refinanțarea datoriei publice

cugirinfo.ro

Publicat

în

Aleșii orașului Cugir au aprobat contractarea de la Ministerul Finanţelor a unui împrumut din venituri din privatizare, în valoare de maximum 16.064.402 lei, cu o maturitate de 10 ani, din care 12 luni perioadă de graţie. Contractarea împrumutului are drept scop refinanţarea datoriei publice locale.

Potrivit hotărârii adoptate, din bugetul local al Orașului Cugir se asigură integral plata serviciului anual al datoriei publice locale aferent împrumutului contractat.

Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a orașului Cugir următoarele date: Hotărârea Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia; valoarea împrumutului contractat, în valuta de contract; gradul de îndatorare a orașului Cugir; durata serviciului datoriei publice locale, cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a împrumutului; dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile; plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 1 iulie 2025, Cugirul va beneficia de un sistem modern de parcare cu plată, prin aplicația TPark sau SMS

cugirinfo.ro

Publicat

în

Începând de marți, 1 iulie 2025, orașul Cugir face un pas important spre digitalizare și fluidizarea traficului urban, prin implementarea unui sistem modern de parcare cu plată.

Acesta este reglementat prin HCL nr. 74/2022 și vizează principalele artere din oraș.

• Important de menționat:

– Se introduc 209 locuri de parcare publice cu plată, amplasate în zone centrale și intens circulate, care vor avea regim diferit față de cele 2238 de locuri de parcare rezidențiale.

– Marcajele și semnalizarea rutieră vor fi clar diferențiate pentru a evita confuziile.

– Parcările publice sunt destinate utilizării temporare, iar cele rezidențiale rămân în regim separat, pentru riverani.

• Ce aduce nou acest sistem?

– Posibilitatea de a plăti parcarea fără numerar, direct de pe telefonul mobil

– Eliminarea tichetelelor fizice și reducerea aglomerației la aparatele de plată

• Modalități de plată a parcării:

– Aplicația TPARK – disponibilă gratuit în App Store și Google Play

-Scanează codul QR de pe panourile informative din zona de parcare

-Selectează perioada dorită și confirmă plata

– Primești confirmarea în aplicație, totul în câteva secunde

– SMS – trimite un mesaj la numărul indicat pe panoul informativ din parcare, cu numărul mașinii și codul locației.

– Nu ai nevoie de internet

– Primești confirmarea plății prin SMS

• Zone tarifare și locații:

– Zona 1 – program tarifare: Luni – Sâmbătă, între orele 07:00 – 18:00 (parcare gratuită Duminică)

Locații incluse în Zona 1: str. Al. Sahia nr. 8 (Farmex), str. Al. Sahia nr. 12 (Vodafone), str. Al. Sahia nr. 17 (vis-a-vis S.C. Delpas), str. Al. Sahia nr. 28 (fosta BRD), str. Al. Sahia nr. 23 (lateral Violeta), str. Constructorul nr. 8, str. Trandafirilor nr. 2, str. Victoriei (zona MSR), str. 21 Decembrie 1989 nr. 1A (Furnica), str. 21 Decembrie 1989 nr. 54 (zona Ocolul Silvic Cugir), str. 21 Decembrie 1989 nr. 25 (zona Școlii Iosif Pervain), str. 21 Decembrie 1989 nr. 81 și nr. 111 (zona Piața de sus), str. Doinei nr. 10 (Posteiu Service), str. Doinei nr. 12 (între Ștefan cel Mare și Al. Sahia), str. Mureșului – piața Complex, spate Catedrala, str. I. Creangă nr. 88 – lateral și spate piața Complex

• Tarifele practicate sunt următoarele:

– 30 minute – 0,50 lei

– 1 oră – 1 leu

– 2 ore – 2 lei

– 8 ore – 5 lei

„Te încurajăm să utilizezi una dintre cele două metode moderne de plată, pentru a evita eventualele sancțiuni și pentru a contribui la un oraș mai curat, eficient și bine organizat. Pentru a asigura accesibilitate și respect pentru toți cetățenii, în fiecare zonă de parcare vor fi marcate câte două locuri dedicate persoanelor cu dizabilități. Aceste locuri vor fi gratuite pentru persoanele care dețin legitimația oficială pentru locuri de parcare destinate persoanelor cu handicap, conform legislației în vigoare. Toate parcările publice cu plată sunt semnalizate corespunzător, iar instrucțiunile de plată sunt afișate clar pe panourile informative din zonă. Cu noul sistem de parcare din orașul Cugir, timpul tău contează și este gestionat mai eficient. Un pas spre un oraș digital, adaptat nevoilor actuale!”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Vineri 13 iunie 2025: Acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public al orașului CUGIR

cugirinfo.ro

Publicat

în

Vineri 13 iunie 2025, începând cu ora 21:00 se va desfășura o acțiune de DEZINSECȚIE, DEZINFECȚIE ȘI DERATIZARE în spațiile exterioare și toaletele publice de pe domeniul public.

Serviciul Public de Gospodarire Locală Cugir va demara o etapă de operațiuni de dezinsecție, dezinfecție si deratizare preventivă în zone vizând toaletele publice, parcurile de pe domeniul public si privat al orașului Cugir și a localității Vinerea.

Zonele în care se vor executa operațiunile de dezinsecție vor fi presemnalizate prin plăcuțe de avertizare.

Se recomandă ca persoanele vârstnice, persoanele cu probleme cardiace și respiratorii precum și copiii, să evite zonele în care se efectuează aceste operațiuni pentru a nu intra în incidență de acțiune a aparatelor pulverizatoare.

• În atenția apicultorilor

Vă comunicăm faptul ca operațiunile de dezinsecție se vor efectua cu mijloace terestre, în cadrul tuturor parcurilor și locurilor de joacă. Cu aceasta ocazie vă rugăm să luați măsurile necesare pentru prevenirea intoxicațiilor la albine.

Scopul operațiunii de dezinsecție îl reprezintă complexul de masuri care combat/previn înmulțirea insectelor ectoparazite (căpușe, țânțari, muște, tauni, etc.) care constituie o sursă de infecție și care pot vehicula germenii patogeni ai unor boli infecțioase sau generatoare de disconfort.

Dezinfecţia reprezinta procedura de distrugere a majorităţii microorganismelor patogene sau nepatogene de pe orice suprafeţe (inclusiv tegumente), utilizându-se agenţi fizici şi/sau chimici iar deratizarea urmărește în special înlăturarea rozătoarelor.

Produsele folosite pentru această operațiune sunt: SOLFAC COMBI NF produs ce se regăseste în Registrul Național al Produselor Biocide și este autorizat pentru profilaxia sanitar umană de Ministerul Sănătății – Comisia Națională a Produselor Biocide; avand avizul cu nr. 5018BIO/18/12.24 si RODEX PASTA BAIT avizat de Comisia Nationala pentru Produse Biocide.

Această operațiune va fi executată de către SC Derat Mouse SRL, societate certificată cu competențe profesionale de dezinfecție, deratizare, dezinsecție și se desfășoară în conformitate cu prevederile legale în vigoare.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir