cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir

Acasă » Actualitate » Dacă dispuneți de un binoclu sau un telescop puteți observa Cometa ISON

Dacă dispuneți de un binoclu sau un telescop puteți observa Cometa ISON

Publicat în 15.11.2013 la ora 8:30

ison-noiembrie-2013Cometa ISON, aflată în această perioadă în trecere prin Constelația Fecioara, poate fi observată de pasionații de astronomie care dețin un binoclu sau un telescop, după cum informează Agenția Spațiala Americană.

Cometa ISON se deplasează cu viteză către Soare și se va apropia cel mai mult de acesta pe 28 noiembrie 2013 – trecând la o distanță de doar 1,1 milioane kilometri de suprafața corpului ceresc. În cazul în care supraviețuiește întâlnirii, cometa va fi vizibilă în emisfera nordică cu ochiul liber, iar din datele deținute de NASA se preconizează a fi o cometă deosebit de luminoasă și frumoasă.

În imaginea alăturată, realizată pe data de 8 noiembrie 2013 cu o camera foto atașată telescopului de la Marshall Space Flight Center al NASA, cometa ISON se afla la o distanță de circa 156 milioane de km de Pământ.

Catalogată ca C/2012 S1, cometa ISON a fost descoperită de câțiva astronomi amatori în septembrie 2012. A fost denumită astfel în onoarea telescopului Internațional Scientific Optical Network, cu care a fost observată.

Călătoria unei comete prin sistemul solar este periculoasă și violenta. Coada sa ar putea fi dezintegrată de o ejecție puternică de masă coronală. Încă înainte să ajungă în apropiere de Marte, radiațiile emise de Soare ar putea să provoace fierberea apei de pe cometă, primul pas spre dezintegrarea obiectului cosmic, iar dacă totuși supraviețuiește acestei etape, trebuie să facă față radiațiilor intense și presiunii resimțite tot mai puternic pe măsură ce se apropie de Soare”, explică NASA.

Acest articol a fost citit de 317 ori