Rămâi conectat

Administraţie

Cugirul, oraș închis: Consiliul județean Alba a renunțat la administrarea drumurilor forestiere din jurul localității

Redacția Cugirinfo.ro

Publicat

în

Consilierii județeni au aprobat proiectele de hotărâre prin care CJ Alba renunță la dreptul de administrare asupra diferitelor tronsoane de drumuri județene de pe DJ 704: DN 7 (Şibot) – Vinerea – Cugir – Şureanu – Prigoana – Valea Mare – DN 67 C cuprins între poziția kilometrică 11+750 – 17+600, DJ 705G: limită județul Hunedoara – Cugir (DJ 704), DJ 705F: limită județul Hunedoara – Cabana Prislop – Cugir (DJ 704).

S-a renunțat la tronsonul din drumul județean DJ 704: DN 7 (Şibot) – Vinerea – Cugir – Şureanu – Prigoana – Valea Mare – DN 67 C cuprins între poziția kilometrică 11+750 – 17+600. Prin Decizia nr. 82/24 septembrie 1992 a Delegației permanente privind încadrarea în categorii diferențiate a drumurilor publice de pe raza administrativ teritorială a județului Alba, drumul județean DJ 704: DN 7 (Şibot) – Vinerea – Cugir avea lungimea de 11,750 km, având originea la intersecția cu drumul național DN7 și destinația ieșirea din orașul Cugir, podul peste Râul Mare. În anul 1997 Administrația Națională a Drumurilor, prin adresa înregistrată la Consiliul Județean Alba cu nr. 3022/3 iulie 1997 a comunicat Consiliului Județean Alba elaborarea unui Studiu privind sistematizarea reţelei de drumuri publice din România, ca urmare a faptului că din anul 1984 o asemenea lucrare nu a mai fost făcută. Necesitatea studiului se justifica prin faptul că în toţi anii care au trecut s-au produs mutaţii importante în sectorul rutier, de la apariţia unor acte normative privind clasarea, declasarea sau desfiinţarea unor drumuri publice până la crearea unor noi centre polarizatoare de trafic, schimbări de fluxuri de circulaţie, apariţia noilor strategii în amenajarea teritoriului, creşterea însemnată a traficului, starea tehnică a drumurilor. Studiul privind sistematizarea reţelei de drumuri publice din România a fost realizat de Asociaţia Profesională de Drumuri şi Poduri, în calitate de proiectant.

Astfel, în data de 6 august 1997, între Consiliul Județean Alba și Asociația profesională de drumuri și poduri București s-a încheiat contractul nr. 3575/6 august 1997 pentru întocmirea Studiului privind sistematizarea rețelei de drumuri publice din România, Județul Alba. Prin Decizia nr. 35/20 mai 1998 a Delegației permanente a fost aprobat programul de clasări și declasări drumuri județene și comunale de pe raza județului Alba, program care a fost comunicat Asociației profesionale de drumuri și poduri București prin adresa nr. 3032/2 iulie 1998. În cadrul propunerilor, drumului județean DJ 704: DN 7 (Şibot) – Vinerea – Cugir cu lungimea inițială de 11,750 km, având originea la intersecția cu drumul național DN7 (Șibot) și destinația ieșirea din orașul Cugir, podul peste Râul Mare i s-a modificat lungimea și traseul, devenind DJ 704: DN 7 (Şibot) – Vinerea – Cugir – Şureanu – Prigoană – Valea Mare – DN 67 C, în lungime de 75,950 km. Acesta provine din fostul DJ704 în lungime de 11,750 km şi mai multe tronsoane de drumuri forestiere. Pentru tronsoanele de drumuri forestiere, aflate în dublă înregistrare, pe de o parte proprietar Statul Român, administrator Regia Națională a Pădurilor – Romsilva ca şi drumuri forestiere, pe de altă parte judeţul Alba ca şi drum judeţean, s-a încercat clarificarea situației juridice. Astfel prin adresele nr. 5368/1998 şi nr. 2954/17 iunie 1999 Consiliul Județean Alba solicită Regiei Naționale a Pădurilor acordul pentru clasarea unor tronsoane de drumuri forestiere în drumuri judeţene sau comunale, solicitare respinsă de Regia Națională a Pădurilor, motivând prevederile art. 54 din Codul Silvic (Legea 26/1996) – act normativ în vigoare la data respectivă, care prevede că reducerea suprafeţei fondului forestier proprietate publică este interzisă. Prin Hotărârea Consiliului Județean Alba nr. 8/31 ianuarie 2000 a fost însușit Studiul de sistematizare a rețelei de drumuri locale din Judeţul Alba, întocmit de Asociaţia Profesională de Drumuri şi Poduri Bucureşti, înregistrat la registratura Consiliului Judeţean Alba cu nr. 121/10 ianuarie 2000, studiu care a stat la baza promovării H.G. nr. 540 din 22 iunie 2000 privind aprobarea încadrării în categorii funcţionale a drumurilor publice şi a drumurilor de utilitate privată deschise circulaţiei publice. Prin H.G. nr. 974/2002 privind atestarea domeniului public al județului Alba, precum și al municipiilor, orașelor și comunelor din județul Alba, cu modificările și completările ulterioare, drumul județean DN 7 (Şibot) – Vinerea – Cugir – Şureanu – Prigoană – Valea Mare – DN 67 C a fost cuprins în domeniul public al județului Alba, la poziția cu nr. crt. 66, având lungimea de 75,950 km. Din datele furnizate de Regia Națională a Pădurilor – Romsilva reiese faptul ca tronsonul de drum județean DJ 704 de la ieșirea din orașul Cugir, podul peste Râul Mare – Baraj Canciu – Poarta Raiului – Luncile Prigoanei – DN 67 (Baraj Oașa) se suprapune, parțial, cu următoarele drumuri forestiere: lDAF OAȘA POIANA MUIERII – Ocolul Silvic Blaj; lDAF VALEA MARE – Ocolul Silvic Blaj; lDAF VALEA MARE PRIGOANA – Ocolul Silvic Blaj; lDAF VALEA PRIGOANEI OAȘA – Ocolul Silvic Blaj; lDAF VALEA PRIGOANEI – Ocolul Silvic Blaj; lDAF PÂRÂUL CANCIU 1 – Ocolul Silvic Blaj. În perioada 2014-2017 s-au reluat demersurile de clarificare a situației juridice a drumurilor judeţene suprapuse cu tronsoane de drumuri forestiere, respectiv a dublei înregistrări, Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva nefiind de acord cu clasarea drumurilor forestiere în drumuri judeţene. Având în vedere cele prezentate mai sus, CJ Alba a decis revenirea la situaţia din anul 2000 în sensul modificării traseului și lungimii drumului județean DJ 704: DN 7 (Şibot) – Vinerea – Cugir – Şureanu – Prigoană – Valea Mare – DN 67 C prin revenirea la traseul și lungimea inițială a acestuia și anume traseul DN 7 (Şibot) – Vinerea – Cugir, cu lungimea de 11,750 km. Povestea se repetă și cu drumurile DJ 705G și DJ 705F. Astfel, s-a mai aprobat radierea din inventarul bunurilor care aparţin domeniului public al județului Alba a drumului județean DJ 705G: limită județul Hunedoara – Cugir (DJ 704), având lungimea de 4 km şi care asigură legătura cu județul Hunedoara. Acesta provine din intravilanul oraşului Cugir și continuă ca drum forestier până la limita cu judeţul Hunedoara. Demersurile pentru clasarea acestuia în drum județean s-au făcut în perioada 1998-2000. Conform legislației actuale, tronsonul de drum cuprins între limita intravilan orașul Cugir și limită județul Hunedoara are dublă înregistrare, acesta fiind cuprins atât în domeniul public al statului – proprietar Statul Român și administrarea Regiei Naţionale a Pădurilor – Romsilva, ca și drum forestier, cât și în domeniul public al județului Alba și administrarea Consiliului Județean Alba, ca și drum județean. În decursul timpului au fost mai multe intenții de rezolvare a dublei înregistrări şi de păstrare a categoriei de drum județean, fără a se ajunge la un rezultat. Din datele furnizate de Regia Naţională a Pădurilor – Direcţia Silvică Alba Iulia reiese faptul că tronsonul de drum județean DJ 705G: limită județul Hunedoara – Cugir (DJ 704), de la ieșirea din intravilanul orașului Cugir până la limită județul Hunedoara se suprapune cu drumul forestier DAF Valea Dăii – Ocolul Silvic Sâpcea Cugir. S-a aprobat și radierea din inventarul bunurilor care aparţin domeniului public al județului Alba a drumului județean DJ 705F: limită județul Hunedoara – Cabana Prislop – Cugir (DJ 704), ca urmare a declasării tronsonului. Drumul are punctul de plecare în judeţul Hunedoara şi punctul de final oraşul Cugir (DJ 704), judeţul Alba. Lungimea totală a drumului pe teritoriul judeţului Alba este de 21 km. Din datele furnizate de Regia Naţională a Pădurilor – Direcţia Silvică Alba Iulia reiese faptul că tronsonul de drum județean DJ 705F: limită județul Hunedoara – Cabana Prislop – Cugir (DJ 704), de la ieșirea din intravilanul orașului Cugir până la limită județul Hunedoara se suprapune cu drumurile forestiere DAF Prislop şi DAF Râul Mic – Ocolul Silvic Cugir.

Nicoleta IDITA – TOMUȚA


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Ce s-a statbilit în urma consultării publice dedicate proiectului de Mobilitate Urbană, organizată de Primăria Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Joi, 6 noiembrie 2025, la sediul Primăriei orașului Cugir, a avut loc o consultare publică dedicată proiectului de Mobilitate Urbană, care vizează modernizarea infrastructurii din zonele: str. 21 Decembrie 1989, Griviței, Traian Vuia și Nicolae Grigorescu.

Evenimentul a reunit reprezentanți ai administrației publice locale, specialiști în mobilitate urbană, cadre universitare și cetățeni ai orașului, într-un dialog constructiv privind direcțiile de dezvoltare durabilă, siguranță rutieră și fluidizarea traficului.

În cadrul prezentării sale, Prof. PhD. Ing. Nicolae Filip de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, a subliniat rolul esențial al transportului alternativ în contextul urban actual. A evidenţiat faptul că introducerea pistelor de biciclete în Cugir a condus la reducerea numărului de autovehicule pe carosabil, la ameliorarea traficului rutier şi la îmbunătățirea calității vieții urbane. Totodată, profesorul a insistat asupra nevoii de a privi bicicleta ca parte integrantă a mobilității urbane, nu doar ca mijloc de recreere, ci ca soluție eficientă, sustenabilă şi economică pentru deplasarea zilnică.

În continuarea discuțiilor, doamna Ing. Maria Theiss a prezentat fundamentele tehnice și urbanistice ale proiectului, subliniind importanța continuității pistelor de biciclete, a accesibilității pentru toate categoriile de participanți la trafic și a amenajării integrate a spațiului public.

Aceasta a menționat că proiectul ține cont de structura stradală existentă, de fluxurile pietonale și rutiere, precum și de nevoile reale ale cetățenilor, urmărind un echilibru între mobilitatea alternativă, zonele verzi și infrastructura rutieră.

Primarul Adrian Teban a subliniat importanța majoră a acestui proiect în procesul de modernizare urbană și tranziția Cugirului către o mobilitate sustenabilă.

Acesta a explicat că proiectul reprezintă rezultatul unei planificări etapizate, începută în anul 2014, cu scopul de a transforma orașul într-un spațiu accesibil, sigur și prietenos cu mediul. Actuala etapă este continuarea firească a acestor eforturi, bazându-se pe o analiză atentă a traficului, a zonelor de interes și a categoriilor de drum.

De asemenea, acesta a menționat că proiectul se desfășoară în conformitate cu legislația în vigoare iar toate intervențiile asupra spațiului public sunt realizate în baza cadrului normativ și a cerințelor de finanțare europeană.

„Nu putem construi după preferințe personale, ci în baza unui plan strategic și a unei viziuni comune, care să servească interesul public. Acest proiect nu este doar despre infrastructură, ci despre oameni. Despre siguranța copiilor care merg la școală cu bicicleta, despre vârstnicii care trebuie să se deplaseze confortabil și despre tinerii care merită un oraș sustenabil”, a spus primarul Adrian Teban.

Proiectul include, de asemenea, îngroparea cablurilor electrice, realizarea de canalizare pentru curenți slabi și instalarea unui sistem modern de iluminat public pe toate străzile vizate.

 La finalul consultării, în urma votului exprimat:

• Varianta 1 – sens dublu și o pistă de biciclete, însă cu reducerea spațiilor pentru parcare – a fost susținută de 34 de participanți (majoritatea)
• Varianta 2 – sens unic și o pistă de biciclete, însă cu menținerea spațiilor pentru parcare – a fost susținută de 15 participanți (minoritatea)

Primăria Cugir mulțumește tuturor participanților pentru implicare, contribuții și sprijinul acordat în conturarea unui viitor urban mai verde, mai sigur și mai bine conectat la nevoile reale ale cetățenilor.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Joi, 6 noiembrie 2025: Primăria Cugir organizează o consultare publică privind proiectul de Mobilitate Urbană

Cugir INFO

Publicat

în

Primăria Cugir invită locuitorii străzilor 21 Decembrie 1989, Griviței, Traian Vuia și Nicolae Grigorescu, precum și toți cetățenii interesați de îmbunătățirea orașului, să participe la o consultare publică privind proiectul de – Mobilitate Urbană.

Întâlnirea va avea loc joi, 6 noiembrie 2025, la ora 12:00, în sala de ședințe a Consiliului Local (parter).

Proiectul are ca obiectiv modernizarea infrastructurii urbane din zonele menționate, prin lucrări ce vizează:

– amenajarea trotuarelor;
– realizarea pistelor pentru biciclete;
– reconfigurarea părții carosabile.

„Vă așteptăm să vă exprimați opiniile și sugestiile privind acest proiect important pentru comunitatea noastră!”, au transmis reprezentanții Primăriei orașului Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Primarul Cugirului, Adrian Teban, vizită pe teren pentru a verifica stadiul lucrărilor de reabilitare a străzilor Făgețel (Cindeni) și Ciprian Porumbescu (Râul Mic)

Cugir INFO

Publicat

în

Administrația locală a orașului Cugir continuă programul de reparare și întreținere a infrastructurii rutiere, prin finalizarea lucrărilor pe două străzi importante din oraș: Strada Făgețel (Cindeni) Strada Ciprian Porumbescu (Râul Mic).

Primarul Adrian Teban a efectuat o vizită pe teren pentru a verifica stadiul lucrărilor și pentru a discuta cu locuitorii din zonă. Cetățenii s-au declarat mulțumiți de schimbările aduse, care contribuie semnificativ la îmbunătățirea calității vieții și la întreținerea cartierelor.

Modernizarea ambelor străzi au fost finanțate din bugetul local, prin contractul subsecvent de reparații străzi, în valoare de peste 800.000 lei.

Pe străzile Făgețel și Ciprian Porumbescu s-au realizat următoarele lucrări:

– Executarea procedurilor tehnice aferente proiectului;
– Amenajarea sistemului de canalizare pluvială;
– Repararea carosabilului prin asfaltare sau pavare, în funcție de specificul traficului;
– Amenajarea trotuarelor, fie cu pavaj, fie cu asfalt, conform soluției tehnice stabilite;
– Realizarea intrărilor în curți pentru proprietățile adiacente.

Astfel, străzile cu trafic intens au fost asfaltate, iar cele cu trafic redus au fost pavate, asigurând o infrastructură durabilă și adaptată nevoilor fiecărei zone. Pe Strada Ciprian Porumbescu, pavarea s-a realizat până în partea superioară, în apropierea Străzii Liliacului.

Despre Strada Teiului din localitatea Vinerea:

– Această stradă este inclusă în programul de reparare și întreținere a infrastructurii rutiere;
– Demararea lucrărilor este programată pentru perioada imediat următoare;
– Începerea lucrărilor depinde de conectarea stației de încărcare la rețeaua electrică.

Stadiul actual al proiectului:

– Atât Strada Făgețel, cât și Strada Ciprian Porumbescu se află în etapa finală de implementare, urmând doar lucrări minore de detaliu.
– Prin aceste investiții, administrația locală își reafirmă angajamentul față de întreținerea și reabilitarea infrastructurii rutiere și îmbunătățirea condițiilor de trai pentru toți locuitorii orașului Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir