cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir

Acasă » Societate » Învăţământ - Cultură » Cadre didactice de la Școala Gimnaziala Nr. 3 din Cugir, prezente la reuniune transnațională din cadrul Proiectului de Parteneriat Strategic KA2 – „Earthworm”

Cadre didactice de la Școala Gimnaziala Nr. 3 din Cugir, prezente la reuniune transnațională din cadrul Proiectului de Parteneriat Strategic KA2 – „Earthworm”

Publicat în 04.07.2019 la ora 16:19

Cea de-a doua şi totodată ultima reuniune transnațională din cadrul proiectului de parteneriat strategic  Acțiunea Cheie 2 „Earthworm”, proiect finanțat de programul Erasmus + a avut loc recent, la Bruxelles și a reunit câte două cadre didactice din fiecare din cele 3 țări participante la proiect.

La manifestare a luat parte echipa formată din prof. coordonator proiect pentru România Nicoletta Huștiuc, și respectiv prof. Laura Teban, director adjunct al Şcolii Gimnaziale Nr. 3 Cugir, responsabil logistică în cadrul echipei de proiect a acestui Proiect de Parteneriat Strategic Erasmus+, precum și colegele coordonatoare din Islanda-coordonator general proiect, și Lituania,  ţări cu care suntem parteneri în acest minunat proiect.

Locația aleasă pentru această reuniune de proiect a fost susținută de însăși ideea și tema generală a proiectului, respectiv sustenabilitatea, iar faptul că am avut posibiltiatea să întocmim o scrisoare deschisă către autorităţile în drept din cadrul Comisiei Europene de la Bruxelles a încununat succesul acestui parteneriat strategic, finanţat de Erasmus+.

În cadrul celor trei zile efective de întâlniri din cadrul conferințelor desfășurate cu această ocazie,  fiecare țară parteneră, respectiv  România și Lituania și Islanda, țara cordonatoare generală a proiectului(unde de fapt proiectul a fost depus şi aprobat),  a avut posibilitatea să prezinte experiența dobândită în urma mobiltiăţilor, respectiv a activităţilor de schimburi de expoerienţe şi bune practici pe cei patru piloni ai sustenabilităţii, aşa cum coordonatorii de proiect au convenit asupra noţiunii de sustenabilitte, încă de la stadiul de formular de aplicaţie al acestui proiect: societate, cultură, economie şi ecologie.

„Am învățat că schimbarea trebuie să înceapă, iar îndeosebi noi, cadrele didactice,  ne-am întărit ideea că sustenabilitatea se spijină pe patru piloni: societate, cultură, economie și mediul înconjurător, pe care îi putem prelua și aplica în activitățile cu copiii”, ne-a spus prof. Nicoletta Huștiuc.

Obiectivul principal al proiectului s-a bazat pe prioritățile stabilite în Ghidul Programului Erasmus + 2017:  sprijinirea cadrelor didactice în adoptarea de practici colaborative și inovatoare, consolidarea leadershipului în educație și încurajarea gândirii critice, în special prin predarea științei în contextul mediului și / sau cultural (deși în acest caz accentul se pune pe educația durabilă în educația timpurie).

Coordonatorii au gândit acest proiect  ca o modalitate prin care participanții să se implice,  să exploreze și să-și transforme punctele de vedere și percepția asupra educației durabile și asupra managementului de mediu. Cu accentul pe competențele și abilitățile de predare ale participanților, în cadrul acestui proiect au avu, au şi vor avea loc transformări de predare așteptate,  care vor avea un efect direct și un impact direct asupra preșcolarilor, cu efect şi asupra ciclului primar.

În opinia coordonatoarei de proiect, Bruxelles este considerat ca fiind capitala de facto a Uniunii Europene datorită numărului important de instituții ale Uniunii ce își desfășoară activitatea aici, cu toate că UE nu a declarat nicio capitală oficială. În Bruxelles se află sediile Comisiei Europene  și a Consiliului Uniunii Europene

Potrivit relatării prof. Huștiuc, vizita culturală la  Bruxelles a  continuat cu conferinţele de la Hotelul Radisson Blu din Bruxelles şi de la sediul Comitetului European al Regiunilor , unde fiecare țară participantă a prezentat în format film, prezi sau padlet  ceea ce s-a desfăşurat până în prezent în cadrul fiecărei insituţii partenere în proiect, respectiv ceea ce s-a îmbunătăţit legat de sustenabilitatea la nivelul fiecărei şcoli, începând de la educaţia timpurie, aşa cum a fost specificat în proiect.

 „A treia zi a întâlnirii a culminat cu vizita la Comitetul European al Regiunilor şi Consiliul Europei, insituţii despre care auzim des în mass media, dar unde chiar se poate ajunge cu ambiţie şi curaj. Ne bucurăm cu toţii, echipe de proiect din cele 3 ţări partenere de faptul că am reuşit să ajungem aici, chiar aproape de finalul proiectului şi am dorit să avem un mic impact şi asupra autorităţilor, care credem că vor lua notă, ajutând la introducerea sustenabilităţii în curriculum naţional în fiecare din ţările participante. Vom continua să implementăm puţin câte puţin, existând deja rezultate tangibile şi intangibile, dar continuând lucrul la câteva cărţi în cadrul proiectului adiacent etwinning Earthworm-living together a sustainable life, care deja a fost premiat anul trecut cu Certificat de calitate European”, afirmă reprezentanta proiectului pentru Romînia.

De precizat că Proiectul „Earthworm” este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului ERASMUS+, acţiunea KA2 – parteneriate strategice, schimb de bune practici, parteneriate doar între școli.

Constantin PREDESCU

Acest articol a fost citit de 486 ori

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.