Rămâi conectat

Administraţie

Bugetul orașului Cugir pentru anul 2018 s-a aflat astăzi în dezbatere publică. Vezi pe ce se vor cheltui cei mai mulți bani

Cugir INFO

Publicat

în

Administrația locală din Cugir a supus astăzi, 15 februarie 2017 spre dezbatere publică, proiectul de buget pentru anul fiscal 2018. Valoarea veniturilor bugetare pentru anul în curs se ridică la 32.538,17 mii lei, mai mic cu aproape 9,5 mii lei față de anul trecut (41.983,76 mii lei)

La capitolul VENITURI:

Prin Decizii  ale  Sefului Administratiei Judetene a Finantelor Publice Alba au fost repartizate următoarele sume defalcate din TVA:

1.015 mii lei pentru finantarea cheltuielilor materiale în învăţământul preuniversitar de stat.

2.342 mii lei  – pentru  finanţarea drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu 23

24  mii lei  – pentru alte cheltuieli descentralizate, respectiv:  serv. publice de evidenţă a persoanelor

29 mii lei – ajutoare pentru încălzirea locuinței cu lemne

5 mii lei – stimulente educationale acordate copiilor din familii defavorizate- tichetev sociale gradinita.

206,17 mii lei – drepturile copiilor cu CES integrați în  invatamantul de masa

3.612 mii lei – sume defalcate din TVA pt. echilibrarea bugetului local  .

618 mii lei – sume alocate din impozitul pe venit pt. echilibrarea bugetului local (suma considerata venit propriu)

10.289 mii lei  – cote defalcate din impozitul pe venit

Prin hotărâre a Consiliului judetean Alba, pentru  sustinerea programelor de dezvoltare locala si a proiectelor de infrastructura, a fost repartizata orasului Cugir suma de 400 mii lei, reprezentand cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrare

Tot la partea de venituri s-au mai cuprins subventii din alte bugete pentru:

ajutorul de incălzire cu lemne pt. persoanele nebeneficiare de ajutor social  – 10 mii lei;

plata drepturilor salariale pt. personalul medical din cabinetele scolare –  505 mii lei;

3.065 mii lei – fonduri nerambursabile de la UE (pentru proiect Modernizare drumuri forestiere)

95,0 mii lei – sume alocate prin Hotararea  Consiliului judetean Alba, pentru finantarea invatamantului special

Veniturile proprii , estimate a se incasa din taxe si impozite locale sunt de 10.323 mii lei.

La capitolul CHELTUIELI: Suma acestora se ridică la 37.538,17 mii lei, repartizată după cum urmează: Autorități executive –6.024 mii lei; Serviciul de evidența populației – 273 mii lei; Poliție locală – 1.493 mii lei; datorie publică – 25 mii lei; protecție civilă – 665 mii lei; învățământ – 15.152,176 lei; sănătate – 1.478 mii lei; casa de cultură – 2. 176 mii lei; Învățământ – 2602,17 mii lei; Serv. Cabinet scolare – 700 mii lei; Drumuri si poduri – 5.394 mii lei ;Casa de Cultură – 2.132 mii lei; Cămin Cultural Vinerea – 132 mii lei; sport – 2.756 mii lei; Iluminat public – 1.055 mii lei; întreținere spații verzi – 473 mii lei; servicii religioase – 300 mii lei; asistență socială – 4.800 mii lei; Salubritate- 1.693 mii lei; Străzi – 493 mii lei; Spital – 822 mii lei; locuințe – 143 mii lei; alimentare cu apă – 20 mii lei; domeniul public – 1.070 lei; ADP Piață – 742 mii lei; protecție civilă – 700 mii lei; salubrizare – 1.314 mii lei; canalizare – 955 mii lei; ADP/piață – 1.444 mii lei; Drumuri și poduri – 5.394 mii lei;; transport – 58 mii lei; străzi – 4.024 mii lei; Canalizare – 445 mii lei; proiecte de dezvoltare – 30 mii lei. Total cheltuieli de personal: 10.798 mii lei.

Ponderi in total cheltuieli:

– ch. de personal                                                                                                               =   30  %

– ch. materiale, dobanzi, rata imprumut, cotizatii, transferuri functionare        =   40 %

– ch.  ajutoare sociale                                                                                                       =    6 %

– cheltuieli de dezvoltare ( Investitii)                                                                           =   24 %

La capitolul Investiții situația se prezinta astfel: TOTAL sume alocate  = 9.103    mii  lei

– Autoritati executive        =       8 mii lei    –   laptop

–  Protectie civila               =        70 mii lei   – sirene alarmare  –  18 mii lei  – SF monitorizare  video (rest plata 2017)

– Invatamant                      =        446 mii lei  – DALI modernizare, echipare infrastructura scolara

– Cultura, sport                 =        500 mii lei –  modernizare cantina

100 miilei – DALI   modificare si schimbare destinatie  din  Strand in Centru multifunctional recreativ

 – Servicii publice             =          40 miilei   – achizitie locuinte  – 570 mii lei – electrificare Frasinei

–       35.mii lei – SF Extindere iluminat public ( rest plata)

–        70 mii lei – panouri publicitare ( contr. 2017)

–        26 mii lei – achizitie teren , 108 mp, str. Alex. Sahia

– Protectia mediului         –        32 mii lei – achizitie raspanditoare material antiderepant

–     158 mii lei – achizitie masina de maturat

– Strazi   –       46 mii lei – modernizare str.  Colinei  –  5.144 mii lei – Construire, modernizare drumuri forestiere

–     125 mii lei  –  DALI  modernizare strazi

–    50 mii lei  – SF Parcari

–    40 mii lei  –  DALI modernizare str. Decebal, Strandului, Merilor, Tractoristului

–    1.000 mii lei – Alee pietonala si pista biciclisti Waserline

Spitalul Orasenesc Cugir          –  300 mii lei   –  dotari aparatura medicala

Politie Locala                              –  13 mii lei  –  sistem securizat acces baza de date MAI

SPAS Cugir                                  –  6 mii lei – targa ptr ambulanta

Club Sportiv Orasenesc           –  306  mii lei –  dotari ( tabela marcaj, tractor, distribuitor nisip, tavalug, aerator).

La finalul dezbaterilor, primarul Adrian Teban ne-a declarat: ”Proiectul de bugetu propus spre aprobarea Consiliului Local este insufficient și cu mult mai mic decât cel din 2017. În aceste condiții, susținem proiectele destinate atragerii de fondri europene, care să poată contribui la dezvoltarea orașului. Printre acestea aș enumera: Modernizarea clădirii maternitate – ginecologie:; Extindere rețele drumuri forestiere; Realizare centura ocolitoare loc. Vinerea; Modernizare Creșa ,,Prichindel”; Modernizare rețea stradală destinată transportului public;Modernizare iluminat public; Dezvoltare rețele de canalizare”.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Evidența Persoanelor Cugir anunță că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile

Cugir INFO

Publicat

în

Evidența Persoanelor Cugir transmis luni, 11 august 2025, că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile.

„La nivelul orașului Cugir se eliberează cărți electronice de identitate și cărți de identitate simple.

Cărțile de identitate model vechi (1997) se eliberează doar în cazuri excepționale (ex. persoane netransportabile)

Programările pentru depunerea documentelor în vederea eliberării cărţii electronice de identitate se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=AB

Detalii suplimentare: 0258 751 001

Vă multumim pentru întelegere şi vă recomandăm să urmăriţi în continuare canalele oficiale pentru eventuale actualizări ale informaţiilor”, au transmis reprezentanții celor de la Evidența Populației Cugir.

Am dori pe aceasta cale să-i întrebăm pe cei de la Evidența Persoanelor Cugir care este motivul REAL pentru care nu se eliberează Cărți de Identitate simple tututor cetățenilor din Cugir care solicită acest lucru, având în vedere că eliberarea cărții de identitate simple în România este reglementată de mai multe acte normative, inclusiv Legea nr. 162/2020 și Ordonanța nr. 12/2023, dar și de norme metodologice specifice, despre care NU avem cunoștință să fi fost abrogate sau modificate.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

În perioada următoare, la Cugir se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice

Cugir INFO

Publicat

în

În perioada următoare, la nivelul orașului Cugir, se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice (buletine digitale), au anunțat, miercuri, 6 august 2025, reprezentanții administrației locale.

Potrivit acestora, cărțile de identitate în format clasic NU vor mai fi eliberate temporar la Primăria Cugir. Toate cererile se vor face strict online, prin intermediul platformei oficiale a Ministerului Afacerilor Interne. Programările pentru depunerea cererilor se pot face accesând: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.

Programarea se poate realiza direct pe site au prin instalarea aplicației mobile de pe site-ul menționat mai sus.

„Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să urmăriți în continuare canalele oficiale pentru actualizări. Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 0258751001 și 0258756000”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 11 august 2025, intră în vigoare o variantă actualizată, cu multiple opțiuni de plată, a sistemului de parcare cu plată din orașul Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Începând de luni, 11 august 2025, vor intra în vigoare modificări importante privind parcările publice cu plată în orașul Cugir, în urma propunerilor venite din partea cetățenilor și aprobate în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local.

Scopul acestor ajustări este de a face sistemul mai accesibil, mai diversificat și mai adaptat nevoilor cetățenilor, oferind multiple opțiuni de plată și abonamente flexibile, au transmis reprezentanții administrației locale.

ABONAMENTE ȘI TICHETE DE PARCARE (FIZICE)

• Abonament lunar (tichet verde)

Valabilitate: 1 lună

Preț: 50 lei

• Abonament anual (tichet albastru)

Valabilitate: 1 an

Preț: 300 lei

• Tichet pentru o oră (tichet albastru)

Valabilitate: 1 oră

Preț: 1,5 lei

• Tichet 2 ore (tichet galben)

Valabilitate: 2 ore

Preț: 2,5 lei

• Tichet zilnic – „ORAȘUL CUGIR” (tichet verde)

Valabilitate: 1 zi întreagă

Preț: 8,5 lei

Achiziționarea tichetelor fizice se poate face de la casieria SERVICIULUI DE VENITURI Cugir, situată pe strada Victoriei, nr. 9.

VARIANTE MODERNE DE PLATĂ

1. Aplicația oficială a Primăriei Cugir (fără comision)

Tarife:

1 oră – 1 leu2 ore – 2 lei

1 zi – 8 lei (în curând se va modifica)

Aplicația va include și opțiuni pentru abonamente (lunar/anual)

2. Aplicația TPark (comision redus pentru aplicația externă)

Tarife:

1 oră – 1,10 lei

2 ore – 2,20 lei

1 zi – 8,50 lei (tarif actualizat, în loc de 5,50 lei pentru 8 ore)

3. SMS la 7420 – direct, fără aplicație (fără comision suplimentar)

Același tarife precum aplicația Primăriei.

PARCĂRI DEDICATE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI

În fiecare zonă de parcare sunt rezervate locuri gratuite pentru persoanele care dețin legitimație valabilă, conform legislației în vigoare.

„Aceste modificări au fost adoptate ca răspuns direct la sugestiile primite din partea comunității, reflectând dorința de a avea un sistem de parcare mai eficient, mai accesibil și mai bine organizat. Vom continua să îmbunătățim acest serviciu public în funcție de nevoile reale ale cetățenilor”, au precizat reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir