Administraţie
Bugetul orașului Cugir pentru anul 2018 s-a aflat astăzi în dezbatere publică. Vezi pe ce se vor cheltui cei mai mulți bani
Administrația locală din Cugir a supus astăzi, 15 februarie 2017 spre dezbatere publică, proiectul de buget pentru anul fiscal 2018. Valoarea veniturilor bugetare pentru anul în curs se ridică la 32.538,17 mii lei, mai mic cu aproape 9,5 mii lei față de anul trecut (41.983,76 mii lei)
La capitolul VENITURI:
Prin Decizii ale Sefului Administratiei Judetene a Finantelor Publice Alba au fost repartizate următoarele sume defalcate din TVA:
2.342 mii lei – pentru finanţarea drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu 23
29 mii lei – ajutoare pentru încălzirea locuinței cu lemne
5 mii lei – stimulente educationale acordate copiilor din familii defavorizate- tichetev sociale gradinita.
206,17 mii lei – drepturile copiilor cu CES integrați în invatamantul de masa
3.612 mii lei – sume defalcate din TVA pt. echilibrarea bugetului local .
10.289 mii lei – cote defalcate din impozitul pe venit
Prin hotărâre a Consiliului judetean Alba, pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala si a proiectelor de infrastructura, a fost repartizata orasului Cugir suma de 400 mii lei, reprezentand cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrare
Tot la partea de venituri s-au mai cuprins subventii din alte bugete pentru:
ajutorul de incălzire cu lemne pt. persoanele nebeneficiare de ajutor social – 10 mii lei;
plata drepturilor salariale pt. personalul medical din cabinetele scolare – 505 mii lei;
3.065 mii lei – fonduri nerambursabile de la UE (pentru proiect Modernizare drumuri forestiere)
95,0 mii lei – sume alocate prin Hotararea Consiliului judetean Alba, pentru finantarea invatamantului special
Veniturile proprii , estimate a se incasa din taxe si impozite locale sunt de 10.323 mii lei.
La capitolul CHELTUIELI: Suma acestora se ridică la 37.538,17 mii lei, repartizată după cum urmează: Autorități executive –6.024 mii lei; Serviciul de evidența populației – 273 mii lei; Poliție locală – 1.493 mii lei; datorie publică – 25 mii lei; protecție civilă – 665 mii lei; învățământ – 15.152,176 lei; sănătate – 1.478 mii lei; casa de cultură – 2. 176 mii lei; Învățământ – 2602,17 mii lei; Serv. Cabinet scolare – 700 mii lei; Drumuri si poduri – 5.394 mii lei ;Casa de Cultură – 2.132 mii lei; Cămin Cultural Vinerea – 132 mii lei; sport – 2.756 mii lei; Iluminat public – 1.055 mii lei; întreținere spații verzi – 473 mii lei; servicii religioase – 300 mii lei; asistență socială – 4.800 mii lei; Salubritate- 1.693 mii lei; Străzi – 493 mii lei; Spital – 822 mii lei; locuințe – 143 mii lei; alimentare cu apă – 20 mii lei; domeniul public – 1.070 lei; ADP Piață – 742 mii lei; protecție civilă – 700 mii lei; salubrizare – 1.314 mii lei; canalizare – 955 mii lei; ADP/piață – 1.444 mii lei; Drumuri și poduri – 5.394 mii lei;; transport – 58 mii lei; străzi – 4.024 mii lei; Canalizare – 445 mii lei; proiecte de dezvoltare – 30 mii lei. Total cheltuieli de personal: 10.798 mii lei.
– ch. de personal = 30 %
– ch. materiale, dobanzi, rata imprumut, cotizatii, transferuri functionare = 40 %
– ch. ajutoare sociale = 6 %
– cheltuieli de dezvoltare ( Investitii) = 24 %
– Autoritati executive = 8 mii lei – laptop
– Protectie civila = 70 mii lei – sirene alarmare – 18 mii lei – SF monitorizare video (rest plata 2017)
– Invatamant = 446 mii lei – DALI modernizare, echipare infrastructura scolara
– Cultura, sport = 500 mii lei – modernizare cantina
100 miilei – DALI modificare si schimbare destinatie din Strand in Centru multifunctional recreativ
– 35.mii lei – SF Extindere iluminat public ( rest plata)
– 70 mii lei – panouri publicitare ( contr. 2017)
– 26 mii lei – achizitie teren , 108 mp, str. Alex. Sahia
– Protectia mediului – 32 mii lei – achizitie raspanditoare material antiderepant
– Strazi – 46 mii lei – modernizare str. Colinei – 5.144 mii lei – Construire, modernizare drumuri forestiere
– 125 mii lei – DALI modernizare strazi
– 50 mii lei – SF Parcari
– 40 mii lei – DALI modernizare str. Decebal, Strandului, Merilor, Tractoristului
– 1.000 mii lei – Alee pietonala si pista biciclisti Waserline
Spitalul Orasenesc Cugir – 300 mii lei – dotari aparatura medicala
SPAS Cugir – 6 mii lei – targa ptr ambulanta
Club Sportiv Orasenesc – 306 mii lei – dotari ( tabela marcaj, tractor, distribuitor nisip, tavalug, aerator).
La finalul dezbaterilor, primarul Adrian Teban ne-a declarat: ”Proiectul de bugetu propus spre aprobarea Consiliului Local este insufficient și cu mult mai mic decât cel din 2017. În aceste condiții, susținem proiectele destinate atragerii de fondri europene, care să poată contribui la dezvoltarea orașului. Printre acestea aș enumera: Modernizarea clădirii maternitate – ginecologie:; Extindere rețele drumuri forestiere; Realizare centura ocolitoare loc. Vinerea; Modernizare Creșa ,,Prichindel”; Modernizare rețea stradală destinată transportului public;Modernizare iluminat public; Dezvoltare rețele de canalizare”.
Constantin PREDESCU

Administraţie
Primarii orașelor Cugir și Braga (Portugalia) au discutat despre cum orașele mici și mijlocii pot crea spații publice mai sigure și mai incluzive
În cursul lunii septembrie a avut loc o deplasare a echipei de lucru pe tematici de mobilitate activă, din Primăria Cugir, în Braga, Portuglia, oraș pilot în cadrul proiectului internațional JUST STREETS.
Primarul Ricardo Rio (Braga, Portugalia) si primarul Adrian Teban (Cugir, Romania) au discutat despre cum orasele mici si mijlocii pot crea spatii publice mai sigure si mai incluzive.
„În Braga, atenția este axată pe reducerea traficului auto și acordarea gratuității pentru transportul școlar o măsură care reduce aglomerația și face mersul pe jos mai sigur pentru copii. În Cugir, implicarea părinților încă din prima etapă de planificare este cheia pentru o schimbare reală și durabilă.
Luând exemplul partenerilor noștri europeni, dorim să ținem cont de opiniile părinților, elevilor, profesorilor și să accesibilizam împreună traseul către instituțiile de învățământ, transformându-le în spații sigure pentru mersul pe jos sau cu bicicletă.
Prioritățile sunt clare:
– Străzi prietenoase cu copiii, indiferent de context
– Colaborare între familii, școli și administrație
– Leadership și viziune pe termen lung, pentru că ideile să devină realitate
Schimbarea începe cu dialog și cu primari care cred în oameni și în orașele lor”, a transmis Adrian Teban, primarul orașului Cugir.
Administraţie
Între 7 octombrie și 23 decembrie 2025, cugirenii își pot achita locurile de parcare rezidențiale, pentru anul 2026. Vezi documentele necesare
Primăria orașului Cugir informează cetățenii că achitarea parcărilor rezidențiale pentru anul 2026 se va putea efectua în perioada 7 octombrie – 23 decembrie 2025.
Pentru reconfirmarea parcărilor deja rezervate, este necesară prezentarea următoarelor documente:
– Cerere pentru parcare (disponibilă la camera nr. 9 sau la registratură);
– Număr de înregistrare pe cererea completată de la registratură (situată lângă portar);
– Actul de identitate (buletinul) – in original sau copie doar în cazul în care a intervenit o modificare;
– Talonul autovehiculului, cu inspecția tehnică periodică (I.T.P.) valabilă – în original sau copie doar dacă s-a schimbat mașina;
– Vinieta parcării (dacă este disponibilă), pentru a facilita procesul de plată;
– Biletul de plată eliberat de primărie (camera nr. 9) , pentru achitarea la casierie.
Tarife pentru parcările rezidențiale 2025:
• 126 lei – parcare neamenajată;
• 151 lei – parcare asfaltată/dale.
Administraţie
Undă verde dată investiției la Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS”
Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS” implementat de Direcția de Asistenta Sociala (DAS) Cugir, transformă o clădire-simbol într-un spațiu dedicat comunității din Cugir.
Proiectul „Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS” finanțat prin PNRR, vizează reabilitarea și modernizarea clădirii de pe strada Gheorghe Asachi, nr. 13B, transformând-o într-un centru de zi modern. Acest proiect se concentrează pe prevenirea separării copiilor de familiile lor, prin oferirea de servicii sociale integrate pentru un grup țintă de minimum 50 de copii expuși acestui risc.
Centrul va oferi o gamă largă de activități și servicii, inclusiv:
– Activități de îngrijire, educație, recreere și socializare
– Consiliere și dezvoltare a deprinderilor de viață independentă
– Orientare școlară și profesională
– Suport și consiliere pentru părinți și tutori
– Asigurarea unei mese calde zilnice și servicii de igienă personală
„Grupul țintă al proiectului include copii cu vârsta între 7 și 14 ani, cu un accent deosebit pe copiii de etnie romă, copiii cu dizabilități, cei din familii care primesc venit minim garantat și copiii în risc de abandon școlar. Acest proiect reprezintă o investiție importantă în viitorul copiilor din Cugir, contribuind la crearea unui mediu sigur și propice dezvoltării lor”, ne-a transmis directorul executiv al DAS Cugir, ec. Silviu Samoilescu.
Constantin PREDESCU
-
Mondenacum 2 luni
Mesaje de Sfânta Maria 2025. URĂRI, FELICITĂRI și SMS-uri care pot fi trimise persoanelor care își serbează onomastica | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 6 luni
Când pică Paștele ortodox și cel catolic 2026, dar și în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Din judeţacum 6 luni
MESAJE de Sfântul Gheorghe 2025. SMS-uri, urări şi felicitări pe care le poţi transmite celor dragi de ziua numelui | cugirinfo.ro
-
Mondenacum 5 luni
Sfinții Constantin și Elena 2025. FELICITARI, MESAJE și URARI pentru cei care își sărbătoresc onomastica | cugirinfo.ro
-
Sportacum 10 luni
Triumf pentru șahiștii de la Metalurgistul Cugir, la „Cupa de Iarnă” desfășurată la Sibiu
-
Din judeţacum 6 luni
Când sunt Floriile Ortodoxe și Catolice în următorii ani | cugirinfo.ro
-
Sportacum 12 luni
„Roș-albaștrii” – remiză externă, după un meci nebun: ACS Mediaș – Metalurgistul Cugir 2-2 (0-0)
-
Mondenacum 5 luni
MESAJE DE 1 MAI 2025. SMS-uri, FELICITARI şi URĂRI care pot fi trimise de Ziua Internaţională a Muncitorilor | cugirinfo.ro