Rămâi conectat

Administraţie

Bugetul orașului Cugir pentru anul 2018 s-a aflat astăzi în dezbatere publică. Vezi pe ce se vor cheltui cei mai mulți bani

Cugir INFO

Publicat

în

Administrația locală din Cugir a supus astăzi, 15 februarie 2017 spre dezbatere publică, proiectul de buget pentru anul fiscal 2018. Valoarea veniturilor bugetare pentru anul în curs se ridică la 32.538,17 mii lei, mai mic cu aproape 9,5 mii lei față de anul trecut (41.983,76 mii lei)

La capitolul VENITURI:

Prin Decizii  ale  Sefului Administratiei Judetene a Finantelor Publice Alba au fost repartizate următoarele sume defalcate din TVA:

1.015 mii lei pentru finantarea cheltuielilor materiale în învăţământul preuniversitar de stat.

2.342 mii lei  – pentru  finanţarea drepturilor asistenţilor personali ai persoanelor cu 23

24  mii lei  – pentru alte cheltuieli descentralizate, respectiv:  serv. publice de evidenţă a persoanelor

29 mii lei – ajutoare pentru încălzirea locuinței cu lemne

5 mii lei – stimulente educationale acordate copiilor din familii defavorizate- tichetev sociale gradinita.

206,17 mii lei – drepturile copiilor cu CES integrați în  invatamantul de masa

3.612 mii lei – sume defalcate din TVA pt. echilibrarea bugetului local  .

618 mii lei – sume alocate din impozitul pe venit pt. echilibrarea bugetului local (suma considerata venit propriu)

10.289 mii lei  – cote defalcate din impozitul pe venit

Prin hotărâre a Consiliului judetean Alba, pentru  sustinerea programelor de dezvoltare locala si a proiectelor de infrastructura, a fost repartizata orasului Cugir suma de 400 mii lei, reprezentand cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrare

Tot la partea de venituri s-au mai cuprins subventii din alte bugete pentru:

ajutorul de incălzire cu lemne pt. persoanele nebeneficiare de ajutor social  – 10 mii lei;

plata drepturilor salariale pt. personalul medical din cabinetele scolare –  505 mii lei;

3.065 mii lei – fonduri nerambursabile de la UE (pentru proiect Modernizare drumuri forestiere)

95,0 mii lei – sume alocate prin Hotararea  Consiliului judetean Alba, pentru finantarea invatamantului special

Veniturile proprii , estimate a se incasa din taxe si impozite locale sunt de 10.323 mii lei.

La capitolul CHELTUIELI: Suma acestora se ridică la 37.538,17 mii lei, repartizată după cum urmează: Autorități executive –6.024 mii lei; Serviciul de evidența populației – 273 mii lei; Poliție locală – 1.493 mii lei; datorie publică – 25 mii lei; protecție civilă – 665 mii lei; învățământ – 15.152,176 lei; sănătate – 1.478 mii lei; casa de cultură – 2. 176 mii lei; Învățământ – 2602,17 mii lei; Serv. Cabinet scolare – 700 mii lei; Drumuri si poduri – 5.394 mii lei ;Casa de Cultură – 2.132 mii lei; Cămin Cultural Vinerea – 132 mii lei; sport – 2.756 mii lei; Iluminat public – 1.055 mii lei; întreținere spații verzi – 473 mii lei; servicii religioase – 300 mii lei; asistență socială – 4.800 mii lei; Salubritate- 1.693 mii lei; Străzi – 493 mii lei; Spital – 822 mii lei; locuințe – 143 mii lei; alimentare cu apă – 20 mii lei; domeniul public – 1.070 lei; ADP Piață – 742 mii lei; protecție civilă – 700 mii lei; salubrizare – 1.314 mii lei; canalizare – 955 mii lei; ADP/piață – 1.444 mii lei; Drumuri și poduri – 5.394 mii lei;; transport – 58 mii lei; străzi – 4.024 mii lei; Canalizare – 445 mii lei; proiecte de dezvoltare – 30 mii lei. Total cheltuieli de personal: 10.798 mii lei.

Ponderi in total cheltuieli:

– ch. de personal                                                                                                               =   30  %

– ch. materiale, dobanzi, rata imprumut, cotizatii, transferuri functionare        =   40 %

– ch.  ajutoare sociale                                                                                                       =    6 %

– cheltuieli de dezvoltare ( Investitii)                                                                           =   24 %

La capitolul Investiții situația se prezinta astfel: TOTAL sume alocate  = 9.103    mii  lei

– Autoritati executive        =       8 mii lei    –   laptop

–  Protectie civila               =        70 mii lei   – sirene alarmare  –  18 mii lei  – SF monitorizare  video (rest plata 2017)

– Invatamant                      =        446 mii lei  – DALI modernizare, echipare infrastructura scolara

– Cultura, sport                 =        500 mii lei –  modernizare cantina

100 miilei – DALI   modificare si schimbare destinatie  din  Strand in Centru multifunctional recreativ

 – Servicii publice             =          40 miilei   – achizitie locuinte  – 570 mii lei – electrificare Frasinei

–       35.mii lei – SF Extindere iluminat public ( rest plata)

–        70 mii lei – panouri publicitare ( contr. 2017)

–        26 mii lei – achizitie teren , 108 mp, str. Alex. Sahia

– Protectia mediului         –        32 mii lei – achizitie raspanditoare material antiderepant

–     158 mii lei – achizitie masina de maturat

– Strazi   –       46 mii lei – modernizare str.  Colinei  –  5.144 mii lei – Construire, modernizare drumuri forestiere

–     125 mii lei  –  DALI  modernizare strazi

–    50 mii lei  – SF Parcari

–    40 mii lei  –  DALI modernizare str. Decebal, Strandului, Merilor, Tractoristului

–    1.000 mii lei – Alee pietonala si pista biciclisti Waserline

Spitalul Orasenesc Cugir          –  300 mii lei   –  dotari aparatura medicala

Politie Locala                              –  13 mii lei  –  sistem securizat acces baza de date MAI

SPAS Cugir                                  –  6 mii lei – targa ptr ambulanta

Club Sportiv Orasenesc           –  306  mii lei –  dotari ( tabela marcaj, tractor, distribuitor nisip, tavalug, aerator).

La finalul dezbaterilor, primarul Adrian Teban ne-a declarat: ”Proiectul de bugetu propus spre aprobarea Consiliului Local este insufficient și cu mult mai mic decât cel din 2017. În aceste condiții, susținem proiectele destinate atragerii de fondri europene, care să poată contribui la dezvoltarea orașului. Printre acestea aș enumera: Modernizarea clădirii maternitate – ginecologie:; Extindere rețele drumuri forestiere; Realizare centura ocolitoare loc. Vinerea; Modernizare Creșa ,,Prichindel”; Modernizare rețea stradală destinată transportului public;Modernizare iluminat public; Dezvoltare rețele de canalizare”.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Primarii orașelor Cugir și Braga (Portugalia) au discutat despre cum orașele mici și mijlocii pot crea spații publice mai sigure și mai incluzive

Cugir INFO

Publicat

în

În cursul lunii septembrie a avut loc o deplasare a echipei de lucru pe tematici de mobilitate activă, din Primăria Cugir, în Braga, Portuglia, oraș pilot în cadrul proiectului internațional JUST STREETS. 

Primarul Ricardo Rio (Braga, Portugalia) si primarul Adrian Teban (Cugir, Romania) au discutat despre cum orasele mici si mijlocii pot crea spatii publice mai sigure si mai incluzive.

„În Braga, atenția este axată pe reducerea traficului auto și acordarea gratuității pentru transportul școlar o măsură care reduce aglomerația și face mersul pe jos mai sigur pentru copii. În Cugir, implicarea părinților încă din prima etapă de planificare este cheia pentru o schimbare reală și durabilă.

Luând exemplul partenerilor noștri europeni, dorim să ținem cont de opiniile părinților, elevilor, profesorilor și să accesibilizam împreună traseul către instituțiile de învățământ, transformându-le în spații sigure pentru mersul pe jos sau cu bicicletă.

Prioritățile sunt clare:

– Străzi prietenoase cu copiii, indiferent de context
– Colaborare între familii, școli și administrație
– Leadership și viziune pe termen lung, pentru că ideile să devină realitate

Schimbarea începe cu dialog și cu primari care cred în oameni și în orașele lor”, a transmis Adrian Teban, primarul orașului Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Între 7 octombrie și 23 decembrie 2025, cugirenii își pot achita locurile de parcare rezidențiale, pentru anul 2026. Vezi documentele necesare

Cugir INFO

Publicat

în

Primăria orașului Cugir informează cetățenii că achitarea parcărilor rezidențiale pentru anul 2026 se va putea efectua în perioada 7 octombrie – 23 decembrie 2025.

Pentru reconfirmarea parcărilor deja rezervate, este necesară prezentarea următoarelor documente:

– Cerere pentru parcare (disponibilă la camera nr. 9 sau la registratură);
– Număr de înregistrare pe cererea completată de la registratură (situată lângă portar);
– Actul de identitate (buletinul) – in original sau copie doar în cazul în care a intervenit o modificare;
– Talonul autovehiculului, cu inspecția tehnică periodică (I.T.P.) valabilă – în original sau copie doar dacă s-a schimbat mașina;
– Vinieta parcării (dacă este disponibilă), pentru a facilita procesul de plată;
– Biletul de plată eliberat de primărie (camera nr. 9) , pentru achitarea la casierie.

Tarife pentru parcările rezidențiale 2025:

• 126 lei – parcare neamenajată;
• 151 lei – parcare asfaltată/dale.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Undă verde dată investiției la Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS”

Cugir INFO

Publicat

în

Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS” implementat de Direcția de Asistenta Sociala (DAS) Cugir, transformă o clădire-simbol într-un spațiu dedicat comunității din Cugir.

Proiectul „Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS” finanțat prin PNRR, vizează reabilitarea și modernizarea clădirii de pe strada Gheorghe Asachi, nr. 13B, transformând-o într-un centru de zi modern. Acest proiect se concentrează pe prevenirea separării copiilor de familiile lor, prin oferirea de servicii sociale integrate pentru un grup țintă de minimum 50 de copii expuși acestui risc.

Centrul va oferi o gamă largă de activități și servicii, inclusiv:

– Activități de îngrijire, educație, recreere și socializare
– Consiliere și dezvoltare a deprinderilor de viață independentă
– Orientare școlară și profesională
– Suport și consiliere pentru părinți și tutori
– Asigurarea unei mese calde zilnice și servicii de igienă personală

„Grupul țintă al proiectului include copii cu vârsta între 7 și 14 ani, cu un accent deosebit pe copiii de etnie romă, copiii cu dizabilități, cei din familii care primesc venit minim garantat și copiii în risc de abandon școlar. Acest proiect reprezintă o investiție importantă în viitorul copiilor din Cugir, contribuind la crearea unui mediu sigur și propice dezvoltării lor”, ne-a transmis directorul executiv al DAS Cugir, ec. Silviu Samoilescu.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir