Rămâi conectat

Administraţie

Aleșii Cugirului au aprobat bugetul pe anul 2020. Totalul veniturilor se ridică la suma de 91.513 mii lei, mai mari de trei ori decât în anul precedent

Cugir INFO

Publicat

în

Bugetul și lista de investiții pentru anul anul 2020 au fost dezbătute și aprobate joi, 27. Februarie a.c, în ședința ordinară a Consiliului Local Cugir.

Un buget consolidat, care va fi de trei ori mai mare decat cel de anul trecut, datorita fondurilor nerambursabile alocate de U.E., pentru derularea celor opt proiecte europene. La acestea se adauga inca doua proiecte, finantate de catre stat prin PNDL, precum si alte investitii derulate din veniturile proprii. Primarului, Adrian Teban, a sustinut ca prioritatea administratiei locale o reprezinta implementarea in termenele si conditiile impuse a proiectelor cu finantare europeana.

La fundamentarea bugetului oraşului Cugir pe anul în curs s-a tinut cont de prevederile Legii nr.273/2006 – Legea privind finanţele publice locale, modificată prin OUG 63/2010 precum si ale Legii nr. 5/2020
– Legea bugetului de stat pe anul 2020 – Conform Legii bugetului de stat, în acest an, bugetul se aprobă atât ptr. anul 2020 cît şi estimativ pentru următorii 3 ani .

Bugetul general consolidat al orasului Cugir se compune din:
1. Bugetul creditelor interne
2. Bugetul local
3. Bugetul institutiilor /activitatilor finantate din venituri proprii si subventii de la bugetul local.

1. Bugetul creditelor interne

Prin HCL nr.202/2018, modificata prin HCL nr.215/2018,Cosiliul Local Cugir a aprobat contractarea unei finantari rambursabile interne in valoare de 20.000.000 lei , pentru executarea unor obiective de investitii.
Prin Hotararea nr. 5713/02.04.2019 Comisia de Autorizarea a Imprumuturilor Locale a avizat favorabil dosarul depus de Orasul Cugir., cu urmaroarea esalonare a tragerilor :
Anul 2019 – 2.000.000,00 lei
Anul 2020 – 12.490.075,83 lei
Anul 2021 – 5.509.924,17 lei
Suma aprobata pentru anul 2020 este cuprinsa in bugetul creditelor interne pentru finantarea cheltuielilor de investtii privind modernizarea strazilor. Suma netrasa in anul 2019 in valoare de 1.250.000 se cuprinde in continuare ptr. Cheltuielile neeligibile din Proiectul .

2 . Buget local

• Venituri

În anul 2020, din impozitul pe venit estimat a fi încasat la bugetul de stat la nivelul fiecărei unităţi administrativ-teritoriale, se repartizează , următoarele cote:
a) 14% la bugetul local al judeţului;
b) 63% la bugetele locale ale comunelor, oraşelor şi municipiilor pe al căror teritoriu îşi desfăşoară activitatea plătitorii de impozit pe venit;
c) 14% într-un cont distinct deschis pe seama administraţiei judeţene a finanţelor publice, pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor şi judeţelor.
d) 6% – fond la dispozitia consiliului judetean pentru susţinerea programelor de infrastructură care necesită cofinanţare locală, precum şi pentru cheltuielile de funcţionare, pe care unităţile administrativ-teritoriale din judeţ, în mod justificat, nu le pot finanţa din veniturile proprii şi din sume defalcate din taxa pe valoarea adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale.
e ) 3% – pentru finantarea instutiilor publice de spectacole, respectiv teatre, opere, filarmonici.

Veniturile cuprinse in bugetul local sunt urmatoarele :

1). Prin Decizia nr. 2/2020 a Sefului Administratiei Judetene a Finantelor Publice Alba cota de 63 % in impozitul pe venit care se cuprinde in bugetul orasului Cugir a fost estimata la 17.975 mii lei.
Din cota de 14% destinata echilibrarii bugetelor locale, s-a alocat orasului nostru suma de 1.249 mii lei.

2) . Prin HCJ Alba nr.43/2020 din cota de 6% din impozitul pe venit s-a repartizat suma de 1.400 mii lei.

3) . Prin Prin Decizia nr. 2/2020 a Sefului Administratiei Judetene a Finantelor Publice Alba s-au repartizat sume defalcate din TVA in cuantum de 2.313 mii lei, destinate echilibrarii bugetului local.

4) . Prin Decizia nr. 3/2020 a Sefului Administratiei Judetene a Finantelor Publice Alba s-au repartizat sume defalcate din TVA pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul orasului , in cuantum de 3.326 mii lei, pentru urmatoarele destinatii:
– 1.085 mii lei – cehltuieli materiale invatamant;
– 17 mii lei – ajutor incalzire cu lemne pt beneficiarii de venit minim garantat;
– 5 mii lei – tichete sociale gradinita;
– 78 mii lei – drepturi copii cu cerinte educationale speciale,integrati in invatamantul de masa.
– 31 mii lei – alte cheltuieli ( serv. evidenta persoane,crese);
– 2.110 mii lei – pt. plata drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav sau a indemnizatiilor lunare ( s-a asigurat doar 50% din necesar).

5). Subventiile ce urmeaza a fi incasate de la alte administratii, in anul 2020, pentru finantarea cheltuielilor sectiunii de functionare ( medicina scolara, inregistrari cadastrale, invatamant special si ajutor de incalzire cu lemne pt pers nebeneficiare de VMG) au fost estimate in suma de 346 mii lei.

6). Subventiile din bugetul de stat pentru finantarea cheltuielilor sectiunii de dezvoltare sunt estimate la 19.307 mii lei , din care :
– 11.064 mii lei pentru Programul Natinal de Dezvoltare Locala
– 1.683 mii lei sume alocate de AFIR reprezentand cofinantarea nationala pentru Proiectul < .
– 6.560 mii lei – alocatii din bugetul de stat pentru proiecte finantate din fonduri UE.

7). Fondurile alocate de Uniunea Europeana, pentru derularea Proiectelor contractate , cuprinse in bugetul pe anul 2020 sunt in suma de 35.795 mii lei.

Veniturile totale ale bugetului local, in anul 2019 sunt de 91.513 mii lei .

• Cheltuieli

La fundamentarea cheltuielilor de personal s-a ţinut cont de prevederile legale privind salarizarea, acordarea indemnizatiei de hrana si a voucherelor de vacanta.
La fundamentarea cheltuielilor materiale s-au avut în vedere atât plăţile realizate în anul 2019 si majorarile de tarife , cât şi solicitările şefilor de compartimente.
Pentru plata ajutoarelor de incalzire si a drepturilor persoanelor cu handicap au fost prevăzute sumele alocate cu această destinaţie din bugetul de stat si din bugetul local. La cheltuieli de capital s-au alocat fonduri pentru: finalizarea lucrărilor de investiţii începute în anii precedenţi, lucrări de investiţii noi , dotări si pentru realizare Sf -uri pentru accesarea de fonduri nerambursabile.

Cap. Autorităţi executive
Cheltuieli de personal – 5.714 mii lei;
Cheltuieli materiale –2.027 mii lei din care: 532 mii lei cheltuieli de funcţionare ( utilitati), 700 mii lei reparaţii, 80 mii lei obiecte de inventar, 715 mii lei alte cheltuieli ( contracte service, publicitate, intabulari, actualizare programe informatice, servicii medicale, tiparire ziar local, delegatii., pegatire profesionala, reevaluare patrimoniu, serv. Juridice)
\ Cotizatii / contributii – 74 mii lei , din care 17 mii lei la Asociatia Oraselor, 12 mii lei ptr Crucea Rosie si 45 mii lei contributie la fd. Persoanelor cu handicap.

Pe investitii s-au alocat 492 mii lei ptr achizitie SOFT-URI si actualizare PUG.

Cap. Serviciul public comunitar de evidenţă persoane
Toatlul cheltuielilor este de 283 mii lei, din care 235 mii lei cheltuieli de personal si 48 mii lei cheltuieli materiale pt functionarea serviciului si organizarea alegerilor locale.
Cap. Tranzactii privind datoria publica – 5 mii lei comisioane si 40 mii lei dobanzi aferente tragerilor ce se vor efectua in cursul anului 2020.
Cap. Ordine publică

Totalul cheltuielilor este de 2.545 mii lei, din care 1.700 mii lei transferuri pentru Politia Locală si 845 mii lei pentru Protectia civilă. Conform clasificaţiei economice cheltuielile, la subcapitolul

Protectie civila sunt urmatoarele:
– ch. de personal – 411 mii lei.
– ch. materiale – 434 mii lei din care ponderea mare o are plata pers. voluntar PSI , asigurari si alte cheltuieli de intretinere autospeciale.

Cap. Sănătate – total 4.427 mii lei
S-a alocat suma de 450 mii lei transferuri pentru Spitalul Orăşenesc Cugir .
Pentru Serv . de Asistenţă Socială se alocă suma de 1017 mii lei , repartizată astfel: 853 mii lei pentru plata personalului medical din cabinetele scolare şi pentru asistenţii comunitari , 209 mii lei cheltuieli materiale si contributie fd. pers cu handicap si 7 mii lei , ch de capital-dotari.
La sectiunea dezvoltare s-a cuprins suma de 18.125 mii lei pentru finantarea celor doua Proiecte din fonduri UE , respectiv Proiectul < Cresterea eficientei energetice în clădirea publică secția Maternitate și Pediatrie > și Modernizare ambulatoriu Cugir prin achizitie de dotări.

Cap. Cultură , recreere si religie totalul cheltuielilor este de 5.930 mii lei repartizate pe subcapitole astfel:
– Spatii verzi- 790 mii lei, din care 317 mii lei salarii , 253 mii lei cheltuieli materiale si 220 mii lei cheltuieli de capital pt viabilizare teren, achizitie motocoasa si complex de agrement.
– Casa de cultura si Caminul Cultural Vinerea s-.au alocat transferuri din bugetul local in suma de 2.100 mii lei. , din care cheltuieli de capital 580 mii lei ( modernizare cantina ).
– Sport – 2100 mii lei , din care 1.415 mii lei transferuri Club Sportiv sectiunea functionare , 105 mii lei transferuri ptr sectiunea dezvoltare și 580 mii lei pentru finantare proiecte sportive.
– Servicii religioase -300 mii lei, sprijin financiar pentru sustinerea cultelor .

Cap. Asistenţă socială:
Totalul cheltuielilor este de 8.586 mii lei, din care:
– cheltuieli de personal : 3.438 mii lei
– cheltuieli materiale – 409 mii lei, ponderea mare având-o plata utilităţilor pentru cele 4 sedii în care se desfăşoară activitatea si achizitia de alimente pentru beneficiarii de la Cantina de ajutor social.
– Ajutoare sociale – 2.207 mii lei- pentru acordarea ajutoarelor de urgenţă, abonamentelor gratuite , indemnizaţiilor ptr. persoanele cu handicap si ajutoarelor de incălzire cu lemne.
– Cheltuieli de capital , reprezentand dotari 29 .
Tot la acest capitol este cuprinsă suma de 2.503 mii lei pentru finantarea a 3 proeicte cu fonduri UE < Dezvoltarea serv sociale destinate pers varstnice > , Incluziv si Lotus.

Cap. Servicii publice :
Locuinţe -323 mii lei pentru întreţinerea celor 3 blocuri construite prin ANL şi a celor din fondul locativ preluate in anul 2014 si viabilizare si parcelare teren pt constructia de locuinte pt tineri..
Alimentare cu apă – 21 mii lei pentru plata cotizaţiei la Asociatia Apa Alba. Iluminat public – 4.800 mii lei, din care 545 mii lei cheltuieli materiale (plata facturilor de energie electrica, consumabile, obiecte de inventar) si 45 mii lei ch. de capital ( Relocare retea ) și 4.160 mii lei pentru derularea Proiectului Eficientizarea sistemului de iluminat public in UAT Cugir..
Alte servicii( ADP si Piata) – 2.192 mii lei, din care 1.100 mii lei cheltuieli de personal, 597 mii lei cheltuieli materiale , 5 mii lei cotizatie AS. Metalelor si 490 mii lei cheltuieli de capital pentru SF modernizare Piata, vitrine frigorifice,Soft parcari si achizitie teren.

Cap. Protecţia mediului
Totalul cheltuielilor este de 2.0390 mii lei, din care:
Salubritate – total 1.899 mii lei , din care : ch. de personal 544 mii lei, ch. materiale 852 mii lei, ponderea având-o ch. de functionare – 187 mii lei, reparatii utilaje – 110 mii lei, 30 mii lei unelte si cosuri de gunoi, 525 mii lei alte cheltuieli ( deratizare , transport gunoi. Servicii de ecarisaj).
Cotizatii _ 15 mii lei – Asociatia Salubris
Cheltuielile de capital sunt in suma de 4780 mii lei , pentru achizitionare incinte controlate pt colectarea gunoiului menajer.
Canalizare – total cheltuieli 140 mii lei,decolmatare si reparatii canalizare pluviala.

Cap. Transport Totalul cheltuielilor este de 14.606 mii lei, repartizat astfel:
Drumuri si poduri – 7.779 mii lei pentru derularea Proiectului < Construire, modernizare drumuri forestiere in UAT Cugir>, finantat din fonduri nerambursabile .
Transport în comun – 48 mii lei, reprezentând cheltuieli materiale ptr plata ab. gratuite acordate în baza unor prevederi legale sau hotărâri ale consiliului local, achiziţionarea de placute de înmatriculare şi formulare tipizate ,

Străzi: 14.780 mii lei , din care :
– 1.249 mii lei cheltuieli materiale – reparatii, siguranta circulaţiei, intretinere pe timp de iarna, intabulari.
– 5.816 mii lei pentru susținerea Proiectului finantat din fonduri UE : Reducerea emisiilor de carbon în orașul CUGIR bazată pe Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.
– 7.715 mii lei cheltuieli de capital , pentru:
– Modernizare str.Tractoristului,Sureanu,Dealului,Merilor – 330 mii lei
– Pista biciclisti Wasserlin – 150.000 mii lei
– Varianta ocolitoare Vinerea – 6.734 mii lei
– Modernizare str. Deal, Morilor, Oituz, Plevnei, Zavoiului – 500.000 mii lei

Cap. Alte cheltuieli economice – Turism – 85 mii lei din care 750 mii lei ptr licitatie proiecte turistice conform legii si 15 mii lei cotizatie la Asociatia Muntii Sureanu.

Cap. Învăţământ- Totalul cheltuielilor este de 16.326 mii lei, din care :
Sc. Gimnaziala I. Pervain = 519,11 mii lei
Sc. Gimnaziala nr.3 = 662,00 mii lei
Sc. Gimnaziala Singidava = 858,87 mii lei
Lic. Teoretic D. Prodan = 378,00 mii lei
Colegiul I.D.Lazarescu = 275,00 mii lei
Primaria Cugir = 13.633,02 mii lei

Cheltuielile totale cuprinse in bugetul local sunt in suma de 92.813 mii lei, deci cu 1.300 mii lei mai mari decat veniturile estimate .Acest deficit inregistrat pe sectiunea de dezvoltare va fi acoperit din excedentul inregistrat la 31.12.2019.

3. Bugetul instituţiilor finantate partial din venituri proprii

Sănătate se aloca Spitalului Orasenesc Cugir ,din bugetul local, transferuri în sumă de 450 mii lei pentru cheltuieli materiale – utilitati, reparatii .
La aceste sume se vor adauga si veniturile proprii de realizate din contractele de prestari servicii medicale încheiate cu Casa de Sănătate si Directia de Sanatate Publica Alba, precum si transferurile din bugetul de stat pentru plata normei de hrana si a majorarilor salariale..
Totalul veniturilor , respectiv cheltuielilor cuprinse in bugetul Spitalului Orasenesc Cugir este de 20.000 mii lei .
Club sportiv _ Se aloca transferuri din bugetul local in suma de 1.520 mii lei , iar veniturile proprii estimate a se realiza sunt de 20 mii lei. Cheltuielile au fost repartizate astfel:
– ch. de personal – 559 mii lei
– ch. materiale – 876 mii lei
– ch. de capital = 105 mii lei – dotari,
Politie locala Veniturile cuprinse în buget sunt în suma de 1700 mii lei si reprezinta transferuri din bugetul local, aceasta institutie nerealizând venituri proprii.
Cheltuielile estimate sunt urmatoarele:
– ch. de personal -1. 548 mii lei (inclusiv norma de hrana si tinuta obligatorie);
– ch. Materiale – 143 mii lei
– ch. De capital – 9 mii lei -dotari

Invatamant -venituri proprii – Totalul veniturilor si cheltuielilor este de 527,65 mii lei si reprezinta cheltuieli materiale i. Ponderea mare , o au cheltuielile cu hrana pentru copii din gradinitele cu program prelungit.

Centrul Cultural Cugir
Veniturile totale sunt de 2.231,79 mii lei ,din care 2.100 mii lei subventii din bugetul local, 80 mii lei venituri proprii si 51,79 mii lei excedentul inregistrat la 31.12.2019. Cheltuielile sectiunii de functionare sunt in suma de 1.651,79 mii lei reprezentand salarii, cheltuieli materiale, ponderea mare avand-o cheltuielile Programului cultural. Cheltuielile sectiunii de dezvoltare sunt de 580 mii lei pentru obiectivul de investitii Modernizare Cantina.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Poliția Locală Cugir a aplicat noi amenzi unor persoane care au aruncat/depozitat gunoi menajer în exteriorul insulelor ecologice

Cugir INFO

Publicat

în

În cursul lunii noiembrie, polițiștii locali din cadrul Compartimentelor ordine şi linişte publică; circulaţia pe drumurile publice / Disciplina în construcţii şi afişajul stradal; protecţia mediului; control activitate comercială au desfășurat ample acțiuni de verificare pe raza orașului Cugir, având ca principal obiectiv depistarea persoanelor care nu respectă regulile privind depozitarea corectă a deșeurilor menajere în zonele de colectare a insulelor ecologice.

Acțiunile s-au bazat pe efectuarea de patrulări și verificări zilnice, monitorizarea video a zonelor în care sunt amplasate insulele ecologice, identificarea și sancționarea contravențională a persoanelor care aruncă/depozitează gunoiul menajer în exteriorul insulelor.

Atragem atenția că depozitarea deșeurilor lângă insule NU este permisă, iar persoanele surprinse abandonând deșeuri/ambalaje și resturi menajere, sau orice tip de gunoi în exteriorul insulelor, precum și răscolirea sau colectarea de deșeuri menajere, constituie contravenție, fiind aplicate în acest sens 18 sancțiuni contravenționale, cu amendă în valoare de 9800 Lei, și 7 avertismente scrise.

Poliția Locală aduce la cunoștința cetățenilor faptul că insulele ecologice de colectare selectivă sunt supuse unei monitorizări continue, în cooperare cu autoritatea administrației publice locale și cu operatorul serviciului de salubritate.

În cazul în care o insulă ecologică prezintă probleme de funcționare (acces blocat, supraplin, disfuncții tehnice), vă rugăm să sesizați Poliția Locală la numărul de Dispecerat – 0258755455 (disponibil 24/7), și să transmiteți informații clare privind locația și tipul defecțiunii pentru a facilita intervenția rapidă din partea autotităților abilitate.

Totodată, vă mai informăm că aveți obligația să depozitați deșeurile menajere, doar la punctul de colectare al deșeului menajer (insule ecologice), căruia îi sunteți arondat.

Astfel de controale sunt esențiale pentru menținerea unui mediu curat și pentru prevenirea comportamentelor care afectează calitatea vieții în oraș.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Promisiuni de vânzare – cumpărare a Clubului „7 Noiembrie” Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Aleșii Cugirului au aprobat încheierea unei promisiuni bilaterale de vânzare-cumpărare  având ca obiect imobilele situate administrativ în Oraşul Cugir, str. 21 Decembrie 1989, nr. 220, pentru valorile stabilite prin raportul de evaluare respectiv, suma de 488.325 lei (exclusiv TVA) pentru imobilul-construcție Club 7 Noiembrie și de 105.975 lei (exclusiv TVA) pentru terenul aferent.

Preţul contractului de vânzare nu va putea depăşi preţurile rezultate din raportul de evaluare şi se va stabili prin negociere între părţi. Obiectul contractului îl constituie promisiunea bilaterală de vânzare-cumpărare prin care Promitenţii-vânzători se obligă să vândă iar Promitentul-cumpărător se obligă să cumpere bunul imobil-construcție Club 7 Noiembrie și teren aferent, situat administrativ în oraşul Cugir, str. 21 Decembrie 1989, nr. 220, respectiv clădire cu suprafața construită la sol de 662 mp și suprafața desfășurată de 1.028 mp și teren împrejmuit în suprafaţă de 912 m.p., în vederea restaurării acestuia, deoarece este o clădire reprezentativă a orașului atât din punct de vedere arhitectural, cât și din punct de vedere cultural.

Clubul se află în stare avansată de degradare, acesta fiind folosit de-a lungul timpului drept cinematograf, sală pentru tenis de masă, spălătorie, depozit etc.

Contractul de vânzare-cumpărare în formă autentică se va încheia în cursul anului 2026 bunul urmând a fi cumpărat liber de sarcini. Preţul de vânzare al imobilelor va fi stabilit de părţi prin negociere și nu va putea depăşi preţurile rezultate din Raportul de evaluare, respectiv, suma de 488.325 Lei (exclusiv TVA) pentru imobilul-construcție Club 7 Noiembrie și de 105.975 Lei (exclusiv TVA) pentru terenul aferent.Preţul de vânzare se va plăti prin virament bancar astfel: prima tranșă în primul semestru al anului 2026, iar a doua tranșă în doilea semestru al anului 2026.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Conferința orașelor care învață, desfășurată zilele trecute la Cugir, un eveniment deschis cunoașterii, cooperării și schimbului de experiență

Cugir INFO

Publicat

în

Conferința Orașelor care Învață desfășurată la Cugir, în perioada 17–18 noiembrie, organizată  de Primăria Cugir în parteneriat cu Comisia Națională a României pentru UNESCO, a reunit reprezentanți ai administrațiilor locale, specialiști în educație, cultură, sustenabilitate și dezvoltare urbană, precum și invitați internaționali care fac parte din rețeaua globală UNESCO a orașelor care învață.

Deschiderea oficială a Conferinței are loc în prezența primarului Adrian Ovidiu Teban, care a subliniat rolul educației continue în transformarea comunităților și în consolidarea rezilienței urbane.

„Prin această conferință, Cugirul demonstrează că este un oraș deschis cunoașterii, cooperării și schimbului de experiențe. Credem cu tărie că educația pe tot parcursul vieții este cheia unei comunități moderne și reziliente”, a declarat primarul Cugirului, Adrian Ovidiu Teban.

Mesaje de sprijin au fost transmise online de Secretarul General al Comisiei Naționale a României pentru UNESCO, Ligia Deca și de reprezentanți ai autorităților județene și locale, printre care Ion Dumitrel, președintele Consiliului Județean Alba, și Nicolae Moldovan, prim-vicepreședinte AOR și primar al orașului Beclean. Momentul introductiv a fost completat de intervenția lui Raul Valdes Cotera, Chief Programme Coordinator în cadrul UNESCO Institute for Lifelong Learning (UIL), care a prezintat direcțiile globale de dezvoltare ale orașelor orientate spre învățare. De asemenea, Ministerul Educației, prin consilierul Geanina Edulescu, a evidențiat cadrul legislativ național care sprijină educația pe tot parcursul vieții.

Programul celor doua zile ale conferinței a arătat că orașele UNESCO din România sunt gata să se așeze nu doar la masa discuțiilor, ci și la masa cooperării, a codificării de bune practici și a dezvoltării de proiecte comune. “A învăța”, la nivelul orașului, nu înseamnă doar a acumula informație, ci a crea comunități care gândesc împreună, acționează împreună și cresc împreună”, a spus în intervenția sa Ligia Deca, Secretarul General al Comisiei Naționale a României pentru UNESCO.

 

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir