Rămâi conectat

Administraţie

Adrian Teban, primar Cugir: „Din acest an se schimbă regulile în ceea ce privește colectarea și gestionarea deșeurilor menajere la nivelulu orașului”

Cugir INFO

Publicat

în

„Ca urmare a OUG nr. 74/2018, o ordonanță de urgență importantă pentru tot ceea ce înseamnă gestionarea deșeurilor, de anul acesta se schimbă regulile,  fiind stabilite noi obligații și noi sancțiuni, atât pentru autorităţile publice locale, pentru operatorii economici, cât şi pentru cetăţeni şi asociaţiile de proprietari. Sunt responsabilizati toţi actorii implicaţi în gestionarea gunoiului, astfel încât să crească rata de reciclare. Practic, sarcina generală va fi aceea de a colecta selectiv deşeurile, cel puţin pe fracţiile recuperabile, şi anume: hârtie, carton, plastic, metal şi sticlă. Aceste modificări legislative se suprapun peste o altă schimbare: începând cu 1 mai 2019  vom avea la Cugir un nou operator pentru colectarea şi transportul deşeurilor, alături de care vom stabili exact cum vom implementa noile prevederi”, susține primarul Cugirului, Adrian Teban.

Față de aceste prevederi, edilul șef al orașului spune că administrației locale îi revine obligația să asigurăm spațiile necesare pentru colectarea separată a deșeurilor, pe tipuri de fracții: gunoi menajer, hârtie, carton, metal, plastic și sticlă.

„În acest sens, vom amenaja puncte de colectare închise, arondate fiecărei asociaţii de locatari, dotate cu containere specifice tipurilor de deșeuri casnice. Renunţăm la actualele pubele, unde se aruncă gunoiul la grămadă şi amenajăm aceste spaţii închise, unde accesul va fi limitat unei singure asociaţii, pe bază de cartelă. Deci, fiecare asociaţie de proprietari va ști exact unde şi cum să depună gunoiul, fiind răspunzătoare de respectarea regulilor de selectare”, precizează prmarul.

După cum am aflat, se vor încheia contracte tripartit, între primărie, operatorul de salubritate şi asociaţiile de prorietari, prin care vor fi trasate, în mod clar, obligaţiile fiecărei părţi. În al doilea rând, viitoarele puncte de colectare vor fi date de către primărie în administrarea asociaţiilor de proprietari, care devin responsabile de exploatarea lor corespunzatoare.

„În acest sens, vom încerca să pregătim opinia publică prin întâlniri cu reprezentanţii asociaţiilor de proprietari, prin dezbateri publice, astfel încât toata lumea să ştie ce are de făcut. Atât cetățenii, cât și reprezentanții asociatiilor vor trebui să cunoască și să respecte regulile de depunere selectivă a gunoiului, întrucât în cazul în care într-un container nu se regăseşte 70% gunoi de acelaşi tip, operatorul nu va fi obligat să-l ridice. In plus, asociaţia poate fi penalizată cu facturi mai mari sau riscă amenzi din partea Poliţiei Locale. Insa, dacă locatarii îşi vor selecta din casă gunoiul, separând fracţia umedă de cea uscată, nu vor exista probleme la punctele de depozitare. Scopul nostru este să reducem cantitatea de gunoi care nu poate fi recuperată, făcând astfel economie atât în buzunarul cetăţeanului, cât şi în cel al administraţiei locale. În continuare va funcţiona punctul de colectare selectivă, amenajat de Primăria Cugir la fosta remiză de pompieri de pe str. Viitorului Nr. 2 A. Aici se vor putea preda deşeurile rezultate din lucrări de amenajări sau reamenajări, mobilierul vechi, materialele textile, obiectele de uz casnic, etc.”, afirmă edilul șef al orașului.

Referitor la schimbarea operatorului începând cu 1 mai 2019, primarul Adrian Teban ne-a declarant: „După cum ştiţi, pentru implementarea noului sistem integrat de deşeuri, în anul 2009, în judeţul Alba s-a înfiinţat Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară SALUBRIS Alba, din care fac parte toate unităţile administrativ-teritoriale ale judeţului. Această asociaţie are sarcina de a organiza, în numele unităţilor administrativ-teritoriale din judeţ, procedura de achiziţie publică pentru atribuirea contractului de delegare a gestiunii activităţii de colectare şi transport a deşeurilor municipale. Pentru zona din care face parte Cugirul, a fost deja încheiat un contract cu Asocierea SC RER Ecologic Service SA Oradea – Retim Ecologic Service SA Timişoara. Ordinul de începere a contractului va fi dat până la 1 mai 2019, timp în care, atât operatorul, cât şi administraţia locală, vor derula activităţile specifice de mobilizare în vederea gestionării deşeurilor”.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Evidența Persoanelor Cugir anunță că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile

Cugir INFO

Publicat

în

Evidența Persoanelor Cugir transmis luni, 11 august 2025, că va elibera cărți de identitate simple doar persoanelor netransportabile.

„La nivelul orașului Cugir se eliberează cărți electronice de identitate și cărți de identitate simple.

Cărțile de identitate model vechi (1997) se eliberează doar în cazuri excepționale (ex. persoane netransportabile)

Programările pentru depunerea documentelor în vederea eliberării cărţii electronice de identitate se realizează exclusiv online, prin accesarea portalului HUB Servicii MAI: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=AB

Detalii suplimentare: 0258 751 001

Vă multumim pentru întelegere şi vă recomandăm să urmăriţi în continuare canalele oficiale pentru eventuale actualizări ale informaţiilor”, au transmis reprezentanții celor de la Evidența Populației Cugir.

Am dori pe aceasta cale să-i întrebăm pe cei de la Evidența Persoanelor Cugir care este motivul REAL pentru care nu se eliberează Cărți de Identitate simple tututor cetățenilor din Cugir care solicită acest lucru, având în vedere că eliberarea cărții de identitate simple în România este reglementată de mai multe acte normative, inclusiv Legea nr. 162/2020 și Ordonanța nr. 12/2023, dar și de norme metodologice specifice, despre care NU avem cunoștință să fi fost abrogate sau modificate.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

În perioada următoare, la Cugir se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice

Cugir INFO

Publicat

în

În perioada următoare, la nivelul orașului Cugir, se vor elibera exclusiv cărți de identitate electronice (buletine digitale), au anunțat, miercuri, 6 august 2025, reprezentanții administrației locale.

Potrivit acestora, cărțile de identitate în format clasic NU vor mai fi eliberate temporar la Primăria Cugir. Toate cererile se vor face strict online, prin intermediul platformei oficiale a Ministerului Afacerilor Interne. Programările pentru depunerea cererilor se pot face accesând: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta.

Programarea se poate realiza direct pe site au prin instalarea aplicației mobile de pe site-ul menționat mai sus.

„Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să urmăriți în continuare canalele oficiale pentru actualizări. Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați la numerele de telefon: 0258751001 și 0258756000”, au transmis reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Din 11 august 2025, intră în vigoare o variantă actualizată, cu multiple opțiuni de plată, a sistemului de parcare cu plată din orașul Cugir

Cugir INFO

Publicat

în

Începând de luni, 11 august 2025, vor intra în vigoare modificări importante privind parcările publice cu plată în orașul Cugir, în urma propunerilor venite din partea cetățenilor și aprobate în cadrul celei mai recente ședințe a Consiliului Local.

Scopul acestor ajustări este de a face sistemul mai accesibil, mai diversificat și mai adaptat nevoilor cetățenilor, oferind multiple opțiuni de plată și abonamente flexibile, au transmis reprezentanții administrației locale.

ABONAMENTE ȘI TICHETE DE PARCARE (FIZICE)

• Abonament lunar (tichet verde)

Valabilitate: 1 lună

Preț: 50 lei

• Abonament anual (tichet albastru)

Valabilitate: 1 an

Preț: 300 lei

• Tichet pentru o oră (tichet albastru)

Valabilitate: 1 oră

Preț: 1,5 lei

• Tichet 2 ore (tichet galben)

Valabilitate: 2 ore

Preț: 2,5 lei

• Tichet zilnic – „ORAȘUL CUGIR” (tichet verde)

Valabilitate: 1 zi întreagă

Preț: 8,5 lei

Achiziționarea tichetelor fizice se poate face de la casieria SERVICIULUI DE VENITURI Cugir, situată pe strada Victoriei, nr. 9.

VARIANTE MODERNE DE PLATĂ

1. Aplicația oficială a Primăriei Cugir (fără comision)

Tarife:

1 oră – 1 leu2 ore – 2 lei

1 zi – 8 lei (în curând se va modifica)

Aplicația va include și opțiuni pentru abonamente (lunar/anual)

2. Aplicația TPark (comision redus pentru aplicația externă)

Tarife:

1 oră – 1,10 lei

2 ore – 2,20 lei

1 zi – 8,50 lei (tarif actualizat, în loc de 5,50 lei pentru 8 ore)

3. SMS la 7420 – direct, fără aplicație (fără comision suplimentar)

Același tarife precum aplicația Primăriei.

PARCĂRI DEDICATE PERSOANELOR CU DIZABILITĂȚI

În fiecare zonă de parcare sunt rezervate locuri gratuite pentru persoanele care dețin legitimație valabilă, conform legislației în vigoare.

„Aceste modificări au fost adoptate ca răspuns direct la sugestiile primite din partea comunității, reflectând dorința de a avea un sistem de parcare mai eficient, mai accesibil și mai bine organizat. Vom continua să îmbunătățim acest serviciu public în funcție de nevoile reale ale cetățenilor”, au precizat reprezentanții Primăriei Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir