Rămâi conectat

Administraţie

Adrian Teban, primar Cugir: „Din acest an se schimbă regulile în ceea ce privește colectarea și gestionarea deșeurilor menajere la nivelulu orașului”

Cugir INFO

Publicat

în

„Ca urmare a OUG nr. 74/2018, o ordonanță de urgență importantă pentru tot ceea ce înseamnă gestionarea deșeurilor, de anul acesta se schimbă regulile,  fiind stabilite noi obligații și noi sancțiuni, atât pentru autorităţile publice locale, pentru operatorii economici, cât şi pentru cetăţeni şi asociaţiile de proprietari. Sunt responsabilizati toţi actorii implicaţi în gestionarea gunoiului, astfel încât să crească rata de reciclare. Practic, sarcina generală va fi aceea de a colecta selectiv deşeurile, cel puţin pe fracţiile recuperabile, şi anume: hârtie, carton, plastic, metal şi sticlă. Aceste modificări legislative se suprapun peste o altă schimbare: începând cu 1 mai 2019  vom avea la Cugir un nou operator pentru colectarea şi transportul deşeurilor, alături de care vom stabili exact cum vom implementa noile prevederi”, susține primarul Cugirului, Adrian Teban.

Față de aceste prevederi, edilul șef al orașului spune că administrației locale îi revine obligația să asigurăm spațiile necesare pentru colectarea separată a deșeurilor, pe tipuri de fracții: gunoi menajer, hârtie, carton, metal, plastic și sticlă.

„În acest sens, vom amenaja puncte de colectare închise, arondate fiecărei asociaţii de locatari, dotate cu containere specifice tipurilor de deșeuri casnice. Renunţăm la actualele pubele, unde se aruncă gunoiul la grămadă şi amenajăm aceste spaţii închise, unde accesul va fi limitat unei singure asociaţii, pe bază de cartelă. Deci, fiecare asociaţie de proprietari va ști exact unde şi cum să depună gunoiul, fiind răspunzătoare de respectarea regulilor de selectare”, precizează prmarul.

După cum am aflat, se vor încheia contracte tripartit, între primărie, operatorul de salubritate şi asociaţiile de prorietari, prin care vor fi trasate, în mod clar, obligaţiile fiecărei părţi. În al doilea rând, viitoarele puncte de colectare vor fi date de către primărie în administrarea asociaţiilor de proprietari, care devin responsabile de exploatarea lor corespunzatoare.

„În acest sens, vom încerca să pregătim opinia publică prin întâlniri cu reprezentanţii asociaţiilor de proprietari, prin dezbateri publice, astfel încât toata lumea să ştie ce are de făcut. Atât cetățenii, cât și reprezentanții asociatiilor vor trebui să cunoască și să respecte regulile de depunere selectivă a gunoiului, întrucât în cazul în care într-un container nu se regăseşte 70% gunoi de acelaşi tip, operatorul nu va fi obligat să-l ridice. In plus, asociaţia poate fi penalizată cu facturi mai mari sau riscă amenzi din partea Poliţiei Locale. Insa, dacă locatarii îşi vor selecta din casă gunoiul, separând fracţia umedă de cea uscată, nu vor exista probleme la punctele de depozitare. Scopul nostru este să reducem cantitatea de gunoi care nu poate fi recuperată, făcând astfel economie atât în buzunarul cetăţeanului, cât şi în cel al administraţiei locale. În continuare va funcţiona punctul de colectare selectivă, amenajat de Primăria Cugir la fosta remiză de pompieri de pe str. Viitorului Nr. 2 A. Aici se vor putea preda deşeurile rezultate din lucrări de amenajări sau reamenajări, mobilierul vechi, materialele textile, obiectele de uz casnic, etc.”, afirmă edilul șef al orașului.

Referitor la schimbarea operatorului începând cu 1 mai 2019, primarul Adrian Teban ne-a declarant: „După cum ştiţi, pentru implementarea noului sistem integrat de deşeuri, în anul 2009, în judeţul Alba s-a înfiinţat Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară SALUBRIS Alba, din care fac parte toate unităţile administrativ-teritoriale ale judeţului. Această asociaţie are sarcina de a organiza, în numele unităţilor administrativ-teritoriale din judeţ, procedura de achiziţie publică pentru atribuirea contractului de delegare a gestiunii activităţii de colectare şi transport a deşeurilor municipale. Pentru zona din care face parte Cugirul, a fost deja încheiat un contract cu Asocierea SC RER Ecologic Service SA Oradea – Retim Ecologic Service SA Timişoara. Ordinul de începere a contractului va fi dat până la 1 mai 2019, timp în care, atât operatorul, cât şi administraţia locală, vor derula activităţile specifice de mobilizare în vederea gestionării deşeurilor”.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Administraţie

Primarii orașelor Cugir și Braga (Portugalia) au discutat despre cum orașele mici și mijlocii pot crea spații publice mai sigure și mai incluzive

Cugir INFO

Publicat

în

În cursul lunii septembrie a avut loc o deplasare a echipei de lucru pe tematici de mobilitate activă, din Primăria Cugir, în Braga, Portuglia, oraș pilot în cadrul proiectului internațional JUST STREETS. 

Primarul Ricardo Rio (Braga, Portugalia) si primarul Adrian Teban (Cugir, Romania) au discutat despre cum orasele mici si mijlocii pot crea spatii publice mai sigure si mai incluzive.

„În Braga, atenția este axată pe reducerea traficului auto și acordarea gratuității pentru transportul școlar o măsură care reduce aglomerația și face mersul pe jos mai sigur pentru copii. În Cugir, implicarea părinților încă din prima etapă de planificare este cheia pentru o schimbare reală și durabilă.

Luând exemplul partenerilor noștri europeni, dorim să ținem cont de opiniile părinților, elevilor, profesorilor și să accesibilizam împreună traseul către instituțiile de învățământ, transformându-le în spații sigure pentru mersul pe jos sau cu bicicletă.

Prioritățile sunt clare:

– Străzi prietenoase cu copiii, indiferent de context
– Colaborare între familii, școli și administrație
– Leadership și viziune pe termen lung, pentru că ideile să devină realitate

Schimbarea începe cu dialog și cu primari care cred în oameni și în orașele lor”, a transmis Adrian Teban, primarul orașului Cugir.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Între 7 octombrie și 23 decembrie 2025, cugirenii își pot achita locurile de parcare rezidențiale, pentru anul 2026. Vezi documentele necesare

Cugir INFO

Publicat

în

Primăria orașului Cugir informează cetățenii că achitarea parcărilor rezidențiale pentru anul 2026 se va putea efectua în perioada 7 octombrie – 23 decembrie 2025.

Pentru reconfirmarea parcărilor deja rezervate, este necesară prezentarea următoarelor documente:

– Cerere pentru parcare (disponibilă la camera nr. 9 sau la registratură);
– Număr de înregistrare pe cererea completată de la registratură (situată lângă portar);
– Actul de identitate (buletinul) – in original sau copie doar în cazul în care a intervenit o modificare;
– Talonul autovehiculului, cu inspecția tehnică periodică (I.T.P.) valabilă – în original sau copie doar dacă s-a schimbat mașina;
– Vinieta parcării (dacă este disponibilă), pentru a facilita procesul de plată;
– Biletul de plată eliberat de primărie (camera nr. 9) , pentru achitarea la casierie.

Tarife pentru parcările rezidențiale 2025:

• 126 lei – parcare neamenajată;
• 151 lei – parcare asfaltată/dale.


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Administraţie

Undă verde dată investiției la Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS”

Cugir INFO

Publicat

în

Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS” implementat de Direcția de Asistenta Sociala (DAS) Cugir, transformă o clădire-simbol într-un spațiu dedicat comunității din Cugir.

Proiectul „Centrul de zi pentru copii Cugir – „UN PAS CU SPAS” finanțat prin PNRR, vizează reabilitarea și modernizarea clădirii de pe strada Gheorghe Asachi, nr. 13B, transformând-o într-un centru de zi modern. Acest proiect se concentrează pe prevenirea separării copiilor de familiile lor, prin oferirea de servicii sociale integrate pentru un grup țintă de minimum 50 de copii expuși acestui risc.

Centrul va oferi o gamă largă de activități și servicii, inclusiv:

– Activități de îngrijire, educație, recreere și socializare
– Consiliere și dezvoltare a deprinderilor de viață independentă
– Orientare școlară și profesională
– Suport și consiliere pentru părinți și tutori
– Asigurarea unei mese calde zilnice și servicii de igienă personală

„Grupul țintă al proiectului include copii cu vârsta între 7 și 14 ani, cu un accent deosebit pe copiii de etnie romă, copiii cu dizabilități, cei din familii care primesc venit minim garantat și copiii în risc de abandon școlar. Acest proiect reprezintă o investiție importantă în viitorul copiilor din Cugir, contribuind la crearea unui mediu sigur și propice dezvoltării lor”, ne-a transmis directorul executiv al DAS Cugir, ec. Silviu Samoilescu.

Constantin PREDESCU


 Urmărește cugirinfo.ro și pe GOOGLE NEWS


Citește mai mult

Actualitate

Administrație

Știri din zonă

Stiri din Alba

Știrea ta

Politică

Societate

Economie

Sport

Din județ

Cele mai citite știri

cugirinfo, stiri cugir, informatii cugir